83131-Ind De rol van de lesgever in de begeleiding van leerprocessen
Doelstellingen:
Na het volgen van deze vorming zijn de deelnemers in staat
- verschillende leer- en oplossingsstrategieën te onderscheiden
- leerprocessen bij cursisten te sturen, te begeleiden en te coachen
- een krachtige leeromgeving te creëren.
De deelnemers laten reflecteren over dit thema en individuele/gemeenschappelijke acties laten formuleren.
Doelgroep:
Opleidingscoördinatoren Sociale opleidingen katholieke CVO’s
Aanbieder:
Vlaamse Dienst Katholiek Volwassenenonderwijs i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering van het VSKO (DNI) en het Departement Onderwijs afdeling Strategische Beleidsondersteuning
Inhoud:
1 Coachen van leerprocessen:
- Welke fasen kun je onderscheiden in het leerproces ?
- Welke rol heb je als leerkracht in de verschillende fasen in het leerproces van cursisten. Welke handelingsstrategieën zet je in tijdens de verschillende fasen in het leerproces ?
- Hoe kunnen opdrachten bijdragen aan het leerproces ?
2 Van sturen naar begeleiden, van doceren naar activeren
- Creëren van een krachtige leeromgeving
- Efficiënt gebruik maken van feedback
- feedup-feedback en feedforward
- niveaus van feedback
Strategie en methode:
Interactieve plenaire sessie gevolgd door werkgroepen.
Bijkomende info:
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Sessies:
2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 6 november 2013 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
60,00 Euro
Lesgever:
Heylen Ludo
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
DNI_Dienst Nascholing en Internationalisering
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Guimardstraat 1
1040
Brussel
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 13 november 2013
van
09:30
tot
16:30