84134-module 1 Thema 1. Decretale context van functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluaties
Doelstellingen:
Algemene doelstellingen van het nascholingsproject ‘Leertraject voor evaluatoren in het buitengewoon onderwijs’:
- Deelnemers kunnen functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluatie situeren binnen een visie op loopbaanbegeleiding, het algemeen personeelsbeleid en als onderdeel van de brede kwaliteitszorg van hun school.
- Deelnemers kunnen BuO-specifieke functiebeschrijvingen opmaken, voor o.a. paramedici, orthopedagogen en psychologen, GON-begeleiders en GON-coördinatoren, BLIO en BLOA in BuBaO en TA en TAC, BGV-leerkrachten in OV2 en OV3, ASV-coördinatoren, ABO-coördinatoren in BuSO en kunnen deze individualiseren, bijvoorbeeld a.d.h.v. een richtdocument zoals uitgewerkt in de S.O.B.-katern ‘Dynamisch personeelsbeleid’
- Deelnemers kunnen op basis van een individuele functiebeschrijving functioneringsgesprekken voeren
- Deelnemers werken een evaluatietraject uit op niveau van de BuO-school en kunnen desgevallend de link leggen met het evaluatietraject dat is/wordt uitgewerkt op niveau van de scholengemeenschap waartoe ze behoort
- Deelnemers kunnen op basis van een individuele functiebeschrijving en functioneringsgesprekken een evaluatiegesprek voeren en een evaluatieverslag met eindconclusie, conform de bepalingen in het decreet, opmaken. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan personeelsleden tijdens de eerste jaren van hun aanstelling, maar ook aan vastbenoemde personeelsleden met (jarenlange) ervaring. Mogelijk worden hiervoor verschillende focusgroepen georganiseerd.
- Deelnemers kunnen de link leggen tussen evaluatie, loopbaanbegeleiding en nascholingsbeleid op niveau van de school en desgevallend de scholengemeenschap waartoe ze behoort
- Deelnemers werken instrumenten uit voor enkele situaties o.a. “van TABD naar TADD”, “instellingsgebonden opdrachten” , “coaching en begeleiding van paramedisch personeel”.
Specifieke doelstelling voor thema 1, decretale context van functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluaties:
- Deelnemers verwerven kennis en inzicht in de decretale context inzake functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluatie. Bijzondere aandacht wordt gegeven aan de mogelijkheden en valkuilen die het decreet in deze materie biedt.
Doelgroep:
Iedereen die als evaluator van personeelsleden in het buitengewoon basis- en secundair onderwijs kan optreden: directeurs, adjunct-directeurs, TAC's, TA's en leden van schoolbesturen.
Aanbieder:
VVKBuO i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering van het VSKO (DNI), VVKBaO en VVKSO
Inhoud:
Themassessie 1: Decretale context van functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluaties
Wat zegt het decreet m.b.t. functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluatie van personeelsleden in het onderwijs? Welke mogelijkheden biedt het decreet? Wat zijn eventuele valkuilen, bijvoorbeeld bij evaluatie?
Hoe kan je dit situeren binnen een visie op loopbaanbegeleiding, algemeen personeelsbeleid en als onderdeel van een brede kwaliteitszorg op school?
|
Strategie en methode:
De deelnemers kunnen bij de inschrijving kiezen voor verschillende themasessies. De themasessies worden individugericht per bisdom georganiseerd.
Bijkomende info:
De nieuwe nascholer is Ludo De Bock, voormalig directeur in BuBaO Emmaüs te Antwerpen. Hij geeft als voordrachthouder individugerichte themasessies voor directies en evaluatoren in het buitengewoon onderwijs.
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 1 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
0,00 Euro
Lesgever:
De Bock Ludo
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Noorderlaan 108
2030
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- maandag 23 september 2013
van
13:30
tot
16:30
(Afgelast)
- Reeks
2:
(Voorbij)
- maandag 30 september 2013
van
13:30
tot
16:30
Nascholingsdienst PEDIC
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Coupure Rechts 314
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 7 oktober 2013
van
13:30
tot
16:30
- Reeks
2:
(Voorbij)
- maandag 14 oktober 2013
van
13:30
tot
16:30
DOd
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 2 december 2013
van
10:30
tot
12:30
DPB Mechelen-Brussel
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Varkensstraat 6
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 21 oktober 2013
van
13:30
tot
16:30