Doelstellingen:
Reflectie over lesmateriaal voor hetleerplan “Dierenzorg”. Nieuw ontwikkeld materiaal uitwisselen en aftoetsen voor implementatie in de verschillende schoolse situaties, kennis verwerven (van de pedagogisch-didactische visie) van het leerplan “Dierenzorg” en de geïntegreerde visie toepassen.
Doelgroep:
Het directieteam en leraren specifieke vakken in de studierichting “Dierenzorg” van de 3de graad bso.
Inhoud:
Samen met de deelnemers wordt tijdens de sessies gereflecteerd over het tijdens de schrijfsessies in schooljaar 2013-2014 ontwikkelde lesmateriaal voor het leerplan “Dierenzorg”. De deelnemers worden gesensibiliseerd om nieuw materiaal uit te wisselen en te gebruiken, kennis te verwerven (van de pedagogisch-didactische visie) van het nieuwe leerplan en het nieuw ontwikkeld lesmateriaal samen kritisch te bekijken vanuit de verschillende schoolse situaties in relatie tot de visie van het leerplan.
Strategie en methode:
De deelnemers worden tijdens de teamsessies en de schooloverstijgende individuele sessies (reflectiemomenten) aan de hand van (praktijk)voorbeelden gesensibiliseerd om volgens de nieuwe visie zelf nieuw materiaal, gebaseerd op het leraar- en leerlingenmateriaal ontwikkeld door de “cursusverantwoordelijken” en tijdens de schrijfsessies, te ontwikkelen, uit te wisselen en te gebruiken.
Bijkomende info:
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van het VSKO.
Kwalificatie:
Opvolging en actualisering “Implementatie van het leerplan Dierenzorg” (3de graad bso)
Voorwaarde:
Deze module staat open voor personeelsleden uit een team dat inschreef voor module 1
Voor dit initiatief mogen maximum 2 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Lesplaats nog niet gekend
(Volzet)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)