Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MBTAA-20-02X Sterke en gemotiveerde lezers... wij maken er werk van!

Goed kunnen begrijpend lezen is de basis voor bijna alle leren en daarmee één van de belangrijkste vaardigheden in de 21ste eeuw. Een goede begrijpend lezer is in staat om kennis , vaardigheden en strategieën te combineren.

Doelstellingen:
  • Kennismaken met resultaten uit wetenschappelijk onderzoek. 
  • De 5 sleutelprincipes (didactische sleutels) voor beter begrijpend lezen kennen en kunnen integreren in de leesaanpak. 
  • De 6 elementen uit de formule begrijpend lezen (Kees Vernooij) verkennen en inspiratie opdoen om ze te concretiseren.
  • Gemotiveerd zijn om in je eigen school aan de slag te gaan en het leesbeleidsplan vorm te geven.
Doelgroep:

Basisonderwijs:

leerkrachten, directie, middenkader, zorgteam

Aanbieder: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
  • We gaan aan de slag met resultaten van onderzoek, belangrijke kaders en de vertaalslag naar de praktijk.
  • We inspireren elkaar via een lerend netwerk.
  • Je kan op onze ondersteuning rekenen om achteraf in je school het leesbeleid vorm te geven.
Sessies: 3 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 28 januari 2021 inschrijven en tot en met woensdag 3 februari 2021 uitschrijven.
Bijdrage: 5,00 Euro
Lesgever: Van Der Sypt Else
Cristiano Antonio
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
PB Regio Mechelen-Brussel (Inschrijven afgesloten)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 4 februari 2021 van 09:30 tot 12:30 (Afgelast)
    • dinsdag 27 april 2021 van 09:30 tot 12:30 (Afgelast)
    • vrijdag 18 juni 2021 van 09:30 tot 12:30 (Afgelast)
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.