Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN008BA/2021 Ik zie het anders! Omgaan met richtingsmoeilijkheden en spiegelen bij kinderen in het kleuter- en basisonderwijs

Wat zijn richtingsmoeilijkheden en welke signalen zijn er? Hoe komt het dat kinderen spiegelen en letters en cijfers omkeren? Wat is nog normaal en wanneer is het een probleem?

Doelstellingen:

• Herkennen van richtingsmoeilijkheden
• Verkrijgen van inzicht in ontstaan en gevolgen van richtingsmoeilijkheden
• Leren kijken op een andere manier naar antwoorden en oplossingen van kinderen
• Verkennen van tips en adviezen om met richtingsmoeilijkheden om te gaan

Aanbieder: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Wat is het verschil tussen richtingsmoeilijkheden en –problemen?
Welke aanverwante problemen zijn er? Is dit dan dyslexie en dyscalculie? Wat kunnen we doen bij richtingsmoeilijkheden? Je krijgt ook voorbeelden van anders redeneren.
Welke feedback wordt er gegeven en kan dat anders? Welke oefeningen kunnen we geven aan kinderen met richtingsmoeilijkheden?
Wat is de link met faalangst, schrijven, lezen, schoolrijpheid?
Uitvoeren en uitproberen van verschillende oefeningen, spelletjes en opdrachten voor kinderen met richtingsmoeilijkheden.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 15 april 2021 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 100,00 Euro
Lesgever: Litière Marc
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Digitaal via een ZOOM-sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 19 april 2021 van 09:30 tot 15:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.