Wat zijn richtingsmoeilijkheden en welke signalen zijn er? Hoe komt het dat kinderen spiegelen en letters en cijfers omkeren? Wat is nog normaal en wanneer is het een probleem?
Doelstellingen:
• Herkennen van richtingsmoeilijkheden
• Verkrijgen van inzicht in ontstaan en gevolgen van richtingsmoeilijkheden
• Leren kijken op een andere manier naar antwoorden en oplossingen van kinderen
• Verkennen van tips en adviezen om met richtingsmoeilijkheden om te gaan
Inhoud:
Wat is het verschil tussen richtingsmoeilijkheden en –problemen?
Welke aanverwante problemen zijn er? Is dit dan dyslexie en dyscalculie? Wat kunnen we doen bij richtingsmoeilijkheden? Je krijgt ook voorbeelden van anders redeneren.
Welke feedback wordt er gegeven en kan dat anders? Welke oefeningen kunnen we geven aan kinderen met richtingsmoeilijkheden?
Wat is de link met faalangst, schrijven, lezen, schoolrijpheid?
Uitvoeren en uitproberen van verschillende oefeningen, spelletjes en opdrachten voor kinderen met richtingsmoeilijkheden.
Plaats en Data:
Digitaal via een ZOOM-sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 19 april 2021
van
09:30
tot
15:30