Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN002BA/2021 Rekenzwakke kinderen begeleiden op het niveau van het tweede leerjaar

Op rekengebied gebeurt er in de tweede klas bijzonder veel. De vier hoofdbewerkingen worden aangebracht, de kinderen moeten grip krijgen op ons getalsysteem en de eerste procedures onder de knie krijgen.

Doelstellingen:
  • Het driestappenplan "inzicht, inoefenen en automatiseren" begrijpen in de besproken leersituaties
  • Observatieresultaten kunnen interpreteren en linken aan handelingsstappen
  • In staat zijn de oorzaak van rekenmoeilijkheden op het niveau van de 2de klas te begrijpen.
  • In staat zijn om tot op zekere hoogte rekenzwakke kinderen inzicht in de besproken rekenitems te bieden
  • Oefen- en materiaalsuggesties voor handen hebben om inzichtelijk verworven rekenaspecten speels in te oefenen
Doelgroep:
  • Leraren lager onderwijs en buitenewoon basisonderwijs basisaanbod
  • Zorgleerkrachten
  • Ondersteuners
Aanbieder: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Tijdens deze nascholing bekijk je wat kan mislopen, waarom dat gebeurt en vooral, hoe je als klasleerkracht of zorg snel kan reageren. We bespreken ook de aanpak in enkele rekenmethoden en bekijken met welke redelijke aanpassingen je soms nog kan voorkomen dat rekenzwakke kinderen struikelen. Je bekijkt hoe je de pechvogels met grote rekenmoeilijkheden kan ondersteunen en wanneer doorverwijzing toch aangewezen is.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 19 oktober 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 100 Euro
Lesgever: Heuninck Hilde
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Digitaal via een ZOOM-sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • vrijdag 23 oktober 2020 van 09:30 tot 15:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.