In dit lerend netwerk word je begeleid door zowel de pedagogisch begeleiders als Pieter Verachtert van Project T@lent (o.l.v. KU Leuven, Universiteit Gent, Universiteit Antwerpen). We nodigden ook Kim Kiekens van SPRING-STOF in Leuven uit om jullie inspiratie te bieden.
Verrijkingsmateriaal
Je verkent al doende en via presentaties en/of kijkwijzers de basisprincipes voor goed en uitdagend verrijkingsmateriaal. Denk maar aan de taxonomie van Bloom, de vitamines voor groei (motivatietheorie), herhaling vermijden, enz. Deze principes pas je daarna onder begeleiding zelf toe bij het ontwerpen van je eigen les(sen) of project. Je ontdekt gaandeweg ook het bestaande aanbod aan hand- en werkboeken, naslagwerken, ondersteunende websites, e.d. Tijdens dit netwerk krijg je bovendien de tijd om met andere deelnemers praktijkervaringen uit te wisselen.
We presenteren je de verschillende stappen om tot een zorgbeleid voor cognitief sterk functionerende leerlingen te komen. Bedoeling is dat je samen met de begeleiders zelf tot een stappenplan komt dat je in de nabije toekomst kunt uitvoeren op je school. Hiertoe neem je de nodige initiatieven, zoals een overleg met het zorgteam en je directeur.
Dit lerend netwerk biedt je steeds de gelegenheid om vragen te stellen en met andere deelnemers praktijkervaringen uit te wisselen.