In het kader van kwaliteitsontwikkeling is het erg belangrijk om informatie te verzamelen over de input waarmee we op school aan de slag gaan en meer nog, de output na al het harde werk dat we hebben verricht op school. In deze en volgende sessie bekijken we welke informatie via Mijn onderwijs (inclusief de schoolportretten van inspectie) beschikbaar is en met welke beleidskeuzes we de data positief kunnen beïnvloeden.
Doelgroep:
(adjunct-)Directie, TA(C), kwaliteitscoördinatoren, leerkrachten, mensen ondersteunend personeel die met dataverwerking bezig zijn (bv. Leerlingenadministratie)
Strategie en methode:
Na een korte algemene inleiding over de plaats van datagebruik in het verhaal van kwaliteitsontwikkeling exploreren we plenair relevante benchmarks (welke informatie is op het internet vrij beschikbaar om te vergelijken met de gegevens van de school). Daarna gaan we aan de slag met de gegevens op schoolniveau (databundels + schoolportretten). Je selecteert relevante onderzoeksvragen die kunnen beantwoord worden met de beschikbare data en gaat aan de slag met de datarapporten van je eigen school.
Plaats en Data:
Digitaal via een ZOOM-sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 24 november 2020
van
09:30
tot
12:00