Aanmelden




Laden…

Even geduld...

LKT2 Aan de slag met IDP 2.0

Wat is de plaats en de rol van IDP? Wat moeten we als school doen om tegemoet te komen aan de decretale verplichting? Hoe gaan we met de resultaten aan de slag in het kader van onze interne kwaliteitsontwikkeling? Op deze vragen krijg je een antwoord in deze werkwinkel.

Doelstellingen:
  • de rol kennen van gestandaardiseerde proeven en gevalideerde toetsen (IDP) voor interne kwaliteitsontwikkeling.
  • het IDP-stappenplan begrijpen en volgen om de data te analyseren.
  • de data uit het school- en klasrapport analyseren en interpreteren.
Doelgroep:

Directies, zorgcoördinatoren, leraren

Aanbieder: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Evalueren doen we om het leren van leerlingen te versterken, maar er is meer! Niet enkel leerlingen, maar ook scholen kunnen groeien wanneer leerlingevaluatie op een goede manier wordt ingezet. In deze sessie gaan we na hoe de evaluatie van leerlingen kan bijdragen tot de kwaliteitsontwikkeling van de schoolwerking. We zoemen daarvoor in op IDP 2.0, de gevalideerde toetsen en gestandaardiseerde proeven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen en lichten toe hoe scholen met de data uit de rapporten aan de slag kunnen gaan.

Strategie en methode:

In eerste instantie lichten we het hoe en waarom van IDP 2.0 toe. Vervolgens wordt het IDP-stappenplan voorgesteld. Op basis van dat stappenplan krijgen de deelnemers een beeld van de manier waarop de data uit de rapporten geanalyseerd kunnen worden. Ten slotte is het de bedoeling om het eigen rapport te bekijken en er eerste bevindingen uit te selecteren.

Bijkomende info:
Like Lincka  

Blijf op de hoogte van alle nascholingen georganiseerd door de Pedagogische Begeleiding Regio Limburg i.s.m. Lincka:

 
Door in te schrijven, verklaar je je akkoord met de algemene voorwaarden.
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

De deelnemers die in 2019 en/of 2020 aan IDP 2.0 deelnamen, brengen best hun schoolrapport (digitaal of op papier) mee.

Het is zinvol dat er minstens 2 deelnemers (en max 3) per school inschrijven zodat je dan je eigen resultaten kunt bespreken. De inschrijving moet in dit geval gebeuren door de nascholingsverantwoordelijke of directie.


Voor dit initiatief moeten minimum 2 en mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 2 december 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: De Meyst Marijke
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Digitaal via een ZOOM-sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 3 december 2020 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.