Wat is de plaats en de rol van IDP? Wat moeten we als school doen om tegemoet te komen aan de decretale verplichting? Hoe gaan we met de resultaten aan de slag in het kader van onze interne kwaliteitsontwikkeling? Op deze vragen krijg je een antwoord in deze werkwinkel.
Doelgroep:
Directies, zorgcoördinatoren, leraren
Inhoud:
Evalueren doen we om het leren van leerlingen te versterken, maar er is meer! Niet enkel leerlingen, maar ook scholen kunnen groeien wanneer leerlingevaluatie op een goede manier wordt ingezet. In deze sessie gaan we na hoe de evaluatie van leerlingen kan bijdragen tot de kwaliteitsontwikkeling van de schoolwerking. We zoemen daarvoor in op IDP 2.0, de gevalideerde toetsen en gestandaardiseerde proeven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen en lichten toe hoe scholen met de data uit de rapporten aan de slag kunnen gaan.
Strategie en methode:
In eerste instantie lichten we het hoe en waarom van IDP 2.0 toe. Vervolgens wordt het IDP-stappenplan voorgesteld. Op basis van dat stappenplan krijgen de deelnemers een beeld van de manier waarop de data uit de rapporten geanalyseerd kunnen worden. Ten slotte is het de bedoeling om het eigen rapport te bekijken en er eerste bevindingen uit te selecteren.
Voorwaarde:
De deelnemers die in 2019 en/of 2020 aan IDP 2.0 deelnamen, brengen best hun schoolrapport (digitaal of op papier) mee.
Het is zinvol dat er minstens 2 deelnemers (en max 3) per school inschrijven zodat je dan je eigen resultaten kunt bespreken. De inschrijving moet in dit geval gebeuren door de nascholingsverantwoordelijke of directie.
Voor dit initiatief moeten minimum 2 en mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 2 december 2020 in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Digitaal via een ZOOM-sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- donderdag 3 december 2020
van
09:00
tot
12:00