Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP210455-02 Het gemeenschappelijk curriculum: ook voor de anderstalige nieuwkomer?

Wanneer een anderstalige nieuwkomer zich inschrijft en lesvolgt in de reguliere klas, is het altijd een zoektocht hoe het kind zoveel mogelijk kan aansluiten bij het gemeenschappelijk curriculum van het leerjaar waarin het lesvolgt. Wat biedt je minimaal aan en wat kun je laten wegvallen? In deze webinar bieden we hierop een antwoord.

Doelstellingen:

Op volgende vragen mag je een antwoord verwachten:

  • Wat biedt en vraagt ZiLL?
  • Welke flexibele leerwegen zijn mogelijk?
  • Hoe kijken we naar oriëntering ?
Doelgroep:

Sessie voor leraren, zorgcoördinatoren, CLB-medewerkers en directies.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Een anderstalige nieuwkomer volgt zoveel mogelijk les in het leerjaar van leeftijdsgenootjes. Maar hoe pak je dat aan om het kind zoveel mogelijk bij het gemeenschappleijk curriuculum te laten aansluiten? Wat biedt je minimaal aan en wat kun je weglaten? We maken je wegwijs in ZiLL om hierin keuzes te maken, maar ook flexibele leerwegen zorgen voor mogelijkheden om tot een juiste oriëntering te komen, een oriëntering die zoveel mogelijk aansluit op de individuele capactiteiten van het kind.

Strategie en methode:

Webinar.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Vandenameele Nathalie
Nys Katrijn
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via TEAMS (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 9 mei 2022 van 14:00 tot 15:30
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 2:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.