Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCSO0DLP240097-1TM Kwaliteitsvol ICT-beleid

Elke leerling een laptop, en nu? Ben je op zoek naar een manier om digitalisering kwaliteitsvol vorm te geven in jouw school, dan is dit traject iets voor jou! We vertrekken vanuit het Vier-in-Balansmodel om samen met jou het ICT-beleid op jouw school uit te werken. Hoe kan je de ICT-visie laten aansluiten bij de pedagogische visie, welke materiële en professionaliseringsnoden komen boven drijven? Bij elk van deze stappen staan we stil en bieden we kaders en handvatten.

Doelstellingen:
  • Je ontwikkelt een ICT-beleid en een plan van aanpak of je herwerkt je bestaande ICT-beleid en werkt aan een nieuw plan van aanpak.
  • Je brengt je beginsituatie in kaart.
  • Vanuit de noden vertaal je prioriteiten in doelen en acties voor elke pijler vanuit het Vier-in-Balansmodel.
  • Je geeft vorm aan je ICT-beleid.
  • Je implementeert je ICT-beleid in de school- en klaspraktijk door een haalbaar plan van aanpak uit te werken.
Doelgroep:

Secundaire scholen die hun ICT-beleid willen concretiseren of uitwerken met een kernteam op het niveau van de school -of scholengemeenschap.

In dit kernteam zit idealiter een vertegenwoordiging vanuit directie, technische én pedagogische ICT-coördinatie en enkele leerkrachten. Een kernteam van minstens 5 en maximum 20 personen is aangewezen.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

In deze nascholing worden je wetenschappelijke en pedagogische kaders en inhouden aangereikt die jou helpen om een ICT-beleid vorm te geven en te implementeren.
Je krijgt o.a. zicht op de ICT-competenties die nodig zijn vanuit het DigCompEdu-kader en de meerwaarde van doelgericht werken in plaats van toolgericht denken. Je ondervindt hoe digitale didactiek een onderdeel is van effectieve didactiek en hoe je leerlingen helpt om de krachtlijn ‘Digitaal vaardig en mediawijs’ uit het GFL te bereiken. Je krijgt handvaten aangereikt, achtergrondinformatie en voorbeelden en er is ruimte voor het uitwerken van eigen materiaal en reflectie.

Strategie en methode:

We vertrekken vanuit de concrete noden van je school. We gaan daarbij uit van 5 begeleide sessies van een halve dag op school. Wanneer na intake blijkt dat de noden van de school een wijziging in het aantal sessies vragen, is dat bespreekbaar.

Bijkomende info:
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 5 sessie(s)
Voorwaarde:

Actieve betrokkenheid tijdens de sessies.


Voor dit initiatief moeten minimum 5 en mogen maximum 20 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 330,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Kaart)
  • Reeks 1:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.