Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMSKO0DGL240114-01 IDP en Vlaamse toetsen als hefboom voor kwaliteitsontwikkeling

Tegenwoordig is data alom aanwezig in scholen. Wat we ook doen, alles kan hieraan gelinkt worden. 

Op deze netwerkdag willen we bespreken hoe we de resultaten van leerlingen kunnen gebruiken om de kwaliteit van onze school te verbeteren. Reeds jaren lang zijn we vertrouwd met de analyse van IDP-resultaten. Hieraan willen we nog meer betekenis geven met het nieuwe interactieve analyserapport van het kwaliteitsplatform. Daarnaast gaan we aan de slag met de resultaten van de Vlaamse toetsen die dit jaar voor het eerst zijn afgenomen in het vierde leerjaar.

Wat leren de resultaten van de leerlingen ons op schoolniveau? En hoe ga je hier als schoolteam mee aan de slag?

Doelstellingen:
  • Het interactieve analyserapport leren kennen als middel om planmatig en doelgericht aan de slag te gaan met de schooleigen IDP-resultaten.
  • Zicht krijgen op de resultaten van de Vlaamse toetsen
  • Vertrouwd raken met het kader om leerlingresultaten te interpreteren in functie van de interne kwaliteitsontwikkeling van je school.
  • Praktische en concrete werkvormen leren kennen om in team aan de slag te gaan met deze resultaten.
Doelgroep:
  • Directies bao
  • Beleidsondersteuners bao
  • Leraren bao
 
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
  • In de voormiddag geven we toelichting bij het nieuwe interactieve analyserapport IDP
  • In de namiddag gaan we dan aan de slag met de resultaten van de Vlaamse toetsen
Strategie en methode:

Gedurende de dag hanteren we het interactieve stappenplan van het kwaliteitsplatform om de resultaten van outputdata (IDP, Vlaamse toetsen) te interpreteren. Je krijgt hierbij tijd voor oefening op basis van de resultaten van de school. 

Bijkomende info:

Breng de schooleigen resultaten van IDP en de Vlaamse toetsen mee, digitaal of op papier. Breng zeker je laptop mee.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Ter voorbereiding van de netwerkdag volg je het online infomoment: Interpretatie dashboards Vlaamse Toetsen op 11 of 16 oktober (zie https://nascholing.be/2024-2025/index.aspx?modID=4058138of bekijk je de opname ervan. 


Voor dit initiatief mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 4 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 20,00 Euro
Lesgever: Veys Kathleen
Bloemen Winnie
Van Asch Katrien
De Meyst Marijke
Devos Bastien
Bosman Werner
Vermeulen Wendy
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
PCS Hasselt (Volzet)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Volzet)
    • dinsdag 22 oktober 2024 van 09:30 tot 16:00
  • Reeks 7: (Volzet)
    • dinsdag 26 november 2024 van 09:30 tot 16:00
DPCM (Volzet)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 2: (Volzet)
    • donderdag 24 oktober 2024 van 09:30 tot 16:00
  • Reeks 9: (Volzet)
    • dinsdag 5 november 2024 van 09:30 tot 16:00
Theologisch en Pastoraal Centrum
Groenenborgerlaan 149
2020 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 3: (Volzet)
    • donderdag 7 november 2024 van 09:30 tot 16:00
  • Reeks 6: (2 vrije plaatsen)
    • donderdag 14 november 2024 van 09:30 tot 16:00
Centrum d'Abdij
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek (Kaart)
  • Reeks 4: (Volzet)
    • donderdag 7 november 2024 van 09:30 tot 16:00
  • Reeks 8: (8 vrije plaatsen)
    • donderdag 21 november 2024 van 09:30 tot 16:00
Sint-Baafshuis (Volzet)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 5: (Volzet)
    • dinsdag 22 oktober 2024 van 09:30 tot 16:00
  • Reeks 10: (Volzet)
    • dinsdag 12 november 2024 van 09:30 tot 16:00
Sportina (Volzet)
Rooseveltlaan 21
9420 Erpe-Mere (Kaart)
  • Reeks 11: (Volzet)
    • donderdag 5 december 2024 van 09:30 tot 16:00
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 12:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.