We zullen je in dit traject deels informeren op de vertrouwde manier, maar je zal ook zelf aan het lezen worden gezet om je op een (inter)actieve manier in te werken in het waarom, wat en hoe van lezen. Daardoor zal je zelf ook ervaren hoe een effectieve leesles mogelijk in elkaar zit en wat je eruit leert en hoe. En of het je bevalt.
Verder voegen we daad bij woord en gaan we samen aan de slag om leeslesmateriaal te ontwerpen en uit te werken, van kleine leesopdrachten met een welbepaalde focus tot een uitgewerkte les.
Ook hechten we belang aan interactie en leren van elkaar en voorzien we ruim de kans om met collega’s, ook over de scholen heen, van gedachten te wisselen, materiaal te delen en elkaars blik te verruimen. We voorzien, ten slotte, ook wat momenten om te reflecteren, zowel op concreet lesmateriaal als je beleving van je leerproces en de eventuele noden die je daarin op het spoor komt.
Kortom, we hopen dat dit traject op zich een effectief leerproces mag zijn met maximale leerkansen en voor ieder wat wils.