PBRMCSO0DLP250163 Deel- en inspiratiemoment voor leraren Frans met Franstalige leerlingen in de klas
Hoe daag je Franstalige leerlingen uit in een les Frans? Wat doe je als sommige leerlingen bij de start van het schooljaar de minimumdoelen al bereikt hebben? Tijdens dit netwerk ga je samen met collega’s na hoe je échte leerwinst creëert bij leerlingen die het Frans van thuis uit meekregen.
Doelstellingen:
- Je verwerft inzicht in het profiel en de noden van Franstalige leerlingen.
- Je leert effectieve strategieën aan om leerwinst te realiseren voor Franstalige leerlingen.
- Je reflecteert over doelgericht en haalbaar differentiëren in een heterogene klasgroep.
- Je wisselt ideeën uit en inspireert elkaar.
Doelgroep:
- Leraren Frans met Franstalige leerlingen in de klas
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Hoe ga je om met Franstalige leerlingen in de Franse les? Tijdens dit netwerkmoment wisselen we praktijkervaringen uit en bouwen we zo samen verdere inzichten op. We verkennen hoe haalbare differentiatie niet alleen motiveert, maar ook verdieping biedt voor onze Franstalige leerlingen. Verwacht geen kant-en-klaar recept, maar wel een inspirerend overleg vol strategieën en concrete handvatten waar je meteen mee aan de slag kunt.
Bijkomende info:
Gelieve je methode Frans mee te brengen.
Deelname aan dit initiatief bedraagt 30,00 euro(lunch inclusief).
Scholen die behoren tot één van de volgende congregaties betalen 140,00 euro (inclusief lunch) :
-
Broeders van Liefde
-
Jezuïeten
Sessies:
2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 11 januari 2026 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
30,00 Euro
Lesgever:
Vanden Waeyenbergh Mia
Delmeire Jonathan
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Guimardstraat 1
1040
Brussel
(Kaart)
- Reeks
1:
- donderdag 15 januari 2026
van
09:30
tot
15:30