Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMSKO0DGL230492-01 Een krachtig onderwijskundig beleid vanuit ZILL-data! Waarom? Hoe? Wat?

Tijdens dit initiatief ga je aan de slag vanuit de doelenselectie van ons leerplan, de ZILL-data. Dit vind je terug in het het registratiesysteem van je eigen school.
Je leert deze data lezen, interpreteren en betekenis geven vanuit jouw eigen schoolbril.
Het betekenis geven aan deze data biedt handvatten aan om het beleid van jouw school en klaspraktijken doelgericht(er) vorm te geven en op te volgen.
Vanuit data denken we samen na over de onderwijskwaliteit binnen de eigen school.

Doelstellingen:
  • Je maakt kennis met data uit de doelenselectie vanuit het schooleigen registratiesysteem.
  • Je bent vaardig in het opzoeken van data in het schooleigen registratiesysteem.
  • Je beseft dat werken vanuit data kansen biedt tot doelgericht samenwerken binnen de school en hiervoor afspraken nodig zijn.
  • Je interpreteert en geeft betekenis aan de eigen data die je terugvindt in de doelenselectie om zo een krachtig onderwijskundig beleid uit te bouwen.
  • Je gebruikt de aangereikte tools om in de eigen school aan de slag te gaan.
Doelgroep:
  • Beleid basisonderwijs (directies, beleidsmedewerkers, ZILL-coach,...)
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

In deze interactieve sessies gaan we aan de slag met data uit jouw doelenselectie.
In de eerste sessie kijken we naar deze specifieke data in het geïntegreerd plaatje van data. Waarom is dit belangrijk voor een sterker onderwijskundig beleid? Hoe zoeken we data in de doelenselectie op? We lezen, interpreteren en duiden knipperlichten aan.

In de tweede sessie vertrekken we vanuit de knipperlichten en gaan we vooral op zoek naar de betekenis achter de knipperlichten. Wat betekenen deze data voor jouw school en leraren? Kan deze data jouw beleidsplan richting geven en opvolgen? Hoe vertaalt dit zich naar de klaspraktijk? Werken we vanuit doelgerichte afspraken? Antwoorden op deze en andere vragen, zoeken we samen in deze tweede sessie.

Strategie en methode:

Deze sessie is interactief opgebouwd. We vertrekken steeds vanuit een stukje duiding en gaan dan zelf aan de slag met de data uit de eigen doelenselectie van de school.

Bijkomende info:

Breng je laptop mee a.u.b.!

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
  • Basiskennis van het eigen agendasysteem van de school.
  • Agendasysteem van de school registreert de doelen.
  • Werkende login voor het agendasysteem van de school.

Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 16 januari 2024 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Day David
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen (Inschrijven afgesloten)
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 23 januari 2024 van 13:00 tot 15:30
    • woensdag 17 april 2024 van 09:30 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.