Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMBES0INT250126-01 Participatie: hoe kinderen en jongeren meer betrekken?

Doelstellingen:
  • Inzicht krijgen in het belang van participatie;
  • Verkennen van voorwaarden en mogelijkheden om participatie vorm te geven;
  • Uitwisselen van praktijkvoorbeelden van participatie.
Doelgroep:
  • Startende en ervaren opvoeders internaten
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Betekenisvolle participatie geeft kinderen en jongeren het gevoel dat ze gezien worden en dat hun mening ertoe doet. Meer betrokkenheid geeft hen erkenning en meer eigenaarschap.
Door mee te doen, mee te denken en waar mogelijk mee te beslissen, helpen we hen bovendien bij het ontwikkelen van hun talenten, vaardigheden en competenties.
Maar hoe werk je daaraan? Op welke terreinen kunnen we als opvoeder participatie een plaats geven in de samenlevingscontext van ons internaat? Hoe kunnen we rekening houden met de diversiteit binnen onze groep?
Op het einde van deze vormingsdag ga je naar huis met tips en praktijkvoorbeelden om er in het internaat mee aan de slag te gaan!

 

Strategie en methode:
  • Interactieve inhoudelijke input via presentatie
  • Uitwisseling van praktijkvoorbeelden
Bijkomende info:

Je schrijft het liefst met twee internaatsmedewerkers per internaat in.
De locatie ligt op 5 min wandelafstand van het station Gent Sint-Pieters.
In de deelnameprijs is een lunch inbegrepen.

Niet-leden van Katholiek Onderwijs Vlaanderen betalen 140 euro. Vragen daarover? Academie@katholiekonderwijs.vlaanderen  

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met vrijdag 17 oktober 2025 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 30,00 Euro
Lesgever: Dingenen Anja
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Don Bosco Sint-Pietersinstituut
Ingang Meersstraat 131c
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1:
    • vrijdag 14 november 2025 van 09:30 tot 15:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.