Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP240366-01 Netwerkdag wiskunde in de tweede graad D-finaliteit - Focus: richtingen met 10 graaduren wiskunde

Wil je met collega’s van andere scholen in intervisie gaan over het leerplan Wiskunde van de tweede graad D-finaliteit B+S’’ voor 10 graaduren wiskunde? In deze netwerkbijeenkomst gaan we in op nieuwe accenten, op mogelijke keuzes vanuit het leerplan en op oriëntering naar de derde graad. Er wordt voldoende tijd voorzien voor het uitwisselen van ervaringen en voor het delen van voorbeelden van goede praktijk.

Doelstellingen:
  • Je krijgt zicht op een aantal nieuwe accenten van het leerplan B+S''.
  • Je wisselt ervaringen uit over het realiseren van het leerplan B+S’’ met aandacht voor de rubriek 'Problemen oplossen en wiskundig redeneren'.
  • Je krijgt zicht op de keuzes (extra wenken en keuzedoelen) van andere scholen om gedifferentieerd aan de slag te gaan met het leerplan.
  • Je krijgt zicht op inhouden die je informatie geven om leerlingen goed te oriënteren naar de derde graad. (evaluatie – attestering – advisering)
Doelgroep:
  • Focus op leerkrachten wiskunde tweede graad D-finaliteit leerplan B+S’’ (II-WisS’’-d) voor 10 graaduren wiskunde
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Op deze intervisie brengen we leerkrachten samen om over de scholen heen over het leerplan Wiskunde van de tweede graad D-finaliteit B+S’’ te overleggen. De bedoeling is om van elkaar te horen hoe de verschillende scholen met dit leerplan aan de slag gaan. Hierbij kunnen volgende vragen aan bod komen.

  • Hoe ervaren wij het nieuwe leerplan?
  • Hoe werken wij aan de doelen in de rubriek ‘Problemen oplossen en wiskundig redeneren’?
  • Welke extra’s en keuzedoelen geven we in onze lessen? Bieden we deze voor alle leerlingen aan of differentiëren we hierin?
  • Op welke inhouden baseren we ons om leerlingen goed te oriënteren naar de derde graad?
  • Wat loopt er goed? Waar botsen wij op?

Met deze intervisie willen we elkaar vooral inspireren bij het realiseren van dit leerplan.
Heb je zelf onderwerpen die je op deze intervisie wil bespreken, dan kun je die steeds doorsturen naar de vakbegeleider.

Strategie en methode:

Deze begeleidingsactiviteit bestaat uit een afwisseling van informatiedeling en intervisiemomenten met voldoende ruimte voor de deelnemers om hun eigen input te geven en onderling te overleggen.

Bijkomende info:

Gelieve een eigen laptop mee te brengen om het leerplan en eventueel eigen lesmateriaal te kunnen raadplegen.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

De deelnemers geven in de tweede graad wiskunde aan de richtingen Economische wetenschappen, Grieks-Latijn, Latijn, Natuurwetenschappen of Technologische wetenschappen met 10 graaduren wiskunde. (2de graad D-finaliteit - Leerplan B+S'')


Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Termote Ellen
Pison Greet
Cools Filip
Brebels Nico
Reyntjens Guy
Vanhole Elisabeth
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1:
    • woensdag 26 februari 2025 van 13:30 tot 16:30
Sint-Baafshuis
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 2:
    • woensdag 26 februari 2025 van 13:30 tot 16:30
Centrum d'Abdij
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek (Kaart)
  • Reeks 3:
    • woensdag 12 maart 2025 van 13:30 tot 16:30
Theologisch en Pastoraal Centrum
Groenenborgerlaan 149
2020 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 4:
    • woensdag 12 maart 2025 van 13:30 tot 16:30
PCS Hasselt
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 5:
    • woensdag 12 maart 2025 van 13:30 tot 16:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.