Tijdens de lerende netwerksessies “Meer talen, meer leren?’ kunnen verschillende inhouden aan bod komen. De eerste sessie zal een kick-off moment zijn, waarin enkele inzichten en tools gebracht worden rond omgaan met meertaligheid op school en de verwachtingen/noden van de deelnemers bevraagd worden. De verdere inhouden worden mee bepaald door de deelnemers aan het netwerk. Tijdens een lerend netwerk kan er uitgewisseld worden over je eigen klaspraktijk en je eigen schoolcontext.
Inhouden die verder verdiept kunnen worden, zijn:
- Functionele meertaligheid op school
- Communicatie met meertalige ouders
- Hoe verloopt het (meertalig) leren van mijn leerlingen?
- Meertaligheid in het onderwijs buiten België (wat doen andere landen?)
- Taalbeleid of meertalenbeleid?
- Delen van best practices, voorbeelden van verhalen uit scholen
- ….
Deelname aan dit lerend netwerk kan de aanleiding zijn voor een traject op je eigen school. Het traject wordt dan na een intake op maat van de school uitgewerkt en me begeleid.