Alle betrokkenen hebben er belang bij dat leerlingen goed georiënteerd zitten. Het verhoogt automatisch de leerwinst, de leermotivatie, het succes en het heeft impact op de balans draaglast-draagkracht van het lerarenteam. Het verschil in ambitieniveau tussen studierichtingen beïnvloedt de studiekeuze van leerlingen en ouders. Door leerkrachten mee de datasets van de Databistro te laten analyseren, kunnen zij hun impact op een succesvolle schoolloopbaan voor élke leerling verhogen.
Inhoud:
In de sessie ‘Gelijk ambitieniveau in elke studierichting’
- onderzoek je de impact van de attestering en retentiviteit van de verschillende studierichtingen op de leerlingenstromen
- ga je op zoek naar ruimte om de impact op succesvolle schoolloopbanen van leerlingen te verhogen
- onderzoeken we hoe we ons studieaanbod evenwaardiger kunnen maken
Strategie en methode:
Opvattingen van leerkrachten bepalen in sterke mate mee het ambitieniveau in de klas. Soms treden sterke verschillen tussen studierichtingen op, wat op zijn beurt de leerlingenstromen beïnvloedt. We onderzoeken hoe we met leerkrachten vanuit de data uit het praktijkonderzoek van de Databistro kunnen reflecteren om het ambitieniveau in elke studierichting op te tillen.
Voorwaarde:
De school participeerde dit schooljaar aan de basissessie/doorstartsessie(+) of nam in 2023-24 al deel aan de Databistro.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Online sessie
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
- donderdag 23 januari 2025
van
09:00
tot
10:30
Wachtlijst - Volzet of passen de data niet? Schrijf je hier in.
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)