Inhoud:
Na een korte kennismaking met het vernieuwd Gemeenschappelijk funderend leerplan voor de eerste, tweede en derde graad, gaan de deelnemers van iedere school concreet aan de slag om de bestaande aanpak zowel voor de inhouden van persoonsvorming als voor de evaluatiemethodieken in kaart te brengen en verder te verfijnen. Er wordt rekening gehouden met het schooleigen pedagogisch project en het specifiek leerlingenprofiel. Een actieplan wordt opgesteld en tijdens een terugkomdag worden de realisaties gedeeld en gevierd. Volgens de principes van een gezonde kwaliteitsontwikkeling worden de verdere uitvoeringsstappen afgesproken en de behaalde resultaten geborgen.
Strategie en methode:
Aan de hand van informatie wordt er op schoolniveau concreet aan de slag gegaan met de inbreng van de deelnemers. Hiervoor worden activerende werkvormen gebruikt.
Bijkomende info:
De deelnemers nemen vooraf het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan door. Het is handig wanneer het leerpad gevolgd werd. Het is ook een meerwaarde van zicht te hebben op de initiatieven die er in de school al zijn of toegang hebben tot een forum om die informatie te kunnen opzoeken.
Voor bepaalde aangrenzende thema’s verwijzen we graag naar ander aanbod binnen de nascholing, zoals bijvoorbeeld evalueren, leren leren, burgerschap, ...
Contactgegevens lesgevers:
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Plaats en Data:
Eigen school
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)