Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL240073-01 Continuum van zorg - handelingsplanmatig werken. (Weer) mee met HPW

Met de komst van het Leersteundecreet introduceerde de Vlaamse Overheid 'Handelingsplanmatig werken' en het' Individueel Aangepast Curriculum' als nieuwe termen binnen het onderwijs. In deze module nemen we jou mee in het werken aan een traject op maat, vertrekkend vanuit de Specifieke Onderwijs-& opvoedingsbehoeften en de ondersteuningsbehoeften (S.O.O.B) van de leerling en zijn of haar netwerk.

Doelstellingen:
  • Je krijgt inzicht in mogelijke bouwstenen van een kwaliteitsvolle beginsituatie analyse.
  • je versterkt je competenties in het zoeken naar een doelenselectie op maat op basis van de S.O.O.B's van leerlingen.
  • je versterkt je competenties in het ontwikkelen van strategieën op maat.
  • Je krijgt inzicht in elementen van een sterk en veilig (ortho)pedagogisch basisklimaat en wat dit betekent op leerling-, groeps- en schoolniveau.
  • Je verdiept je kennis over de evaluatiefase en wat deze fase betekent voor de doorstart naar een nieuwe beginsituatie.
  • Je krijgt inzicht in hoe de verschillende fases van Handelingsplanmatig werken terugkeren op leerling-, groeps- en schoolniveau.
Doelgroep:
  • Onderwijsprofessionals uit gewoon- en buitengewoon onderwijs
  • Leerondersteuners
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Op een activerende manier verwerf inzichten in mogelijke bouwstenen van een kwaliteitsvolle beginsituatie analyse. Samen versterk je competenties in het zoeken naar een doelenselectie op maat op basis van de S.O.O.B's van leerlingen. Door ervaringen te delen krijgen we een breder zicht op wat S.O.O.B's zijn over de doelgroepen heen. Door uitwisselen met deelnemers verkennen we verschillende strategieën. We gaan op zoek naar bouwstenen die bijdragen aan een sterk en veilig (ortho)pedagogisch basisklimaat en wat dit betekent op leerling-, groeps- en schoolniveau.
We zetten in op kansen en mogelijkheden om IAC trajecten cyclisch te laten verlopen en verkennen met de deelnemers waar die kansen zitten.

Je verdiept je kennis over de evaluatiefase en wat deze fase betekent voor de doorstart naar een nieuwe beginsituatie.
Je krijgt inzicht in hoe de verschillende fases van handelingsplanmatig werken terugkeren op leerling-, groeps- en schoolniveau.

Sessies: 4 sessie(s)
Voorwaarde:

Zelfstandig doornemen van het leerpad 'de basis van handelingsplanmatig werken' is aangeraden als voorkennis voor deze module.


Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 40,00 Euro
Lesgever: van de Vreugde Ilse
Roodhooft Helmut
Jackers Stany
Van Dun Martine
Jacobs Sven
Jaecques Wouter
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Regio Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen
(Kaart)
  • Reeks 1:
    • maandag 7 oktober 2024
      Sint-Baafshuis Biezekapelstraat 2 9000 Gent (kaart)
      van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 17 december 2024
      Centrum d'Abdij Baron Ruzettelaan 435 8310 Assebroek (kaart)
      van 09:00 tot 16:00
Regio Antwerpen - Limburg - Mechelen-Brussel
(Kaart)
  • Reeks 2:
    • donderdag 14 november 2024
      PCS Hasselt Tulpinstraat 75 3500 Hasselt (kaart)
      van 09:00 tot 16:00
    • maandag 20 januari 2025
      Theologisch en Pastoraal Centrum Groenenborgerlaan 149 2020 Antwerpen (kaart)
      van 09:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.