De mogelijkheid tot inschrijving wordt tijdelijk on hold gezet wegens groot aantal aanvragen, je kan je op een wachtlijst plaatsen en van zodra er plaats vrijkomt zal je gecontacteerd worden...
We kunnen momenteel niet garanderen dat de ondersteuning op deze manier en onder deze condities zal plaatsvinden. Wie inschrijft via de wachtlijst krijgt zo snel mogelijk meer informatie.
In deze nascholing worden je wetenschappelijke en pedagogische kaders en inhouden aangereikt die jou helpen om een ICT-beleid vorm te geven en te implementeren.
Je krijgt o.a. zicht op de ICT-competenties die nodig zijn vanuit het DigCompEdu-kader en de meerwaarde van doelgericht werken in plaats van toolgericht denken. Je ondervindt hoe digitale didactiek een onderdeel is van effectieve didactiek en hoe je leerlingen helpt om de krachtlijn ‘Digitaal vaardig en mediawijs’ uit het GFL te bereiken. Je krijgt handvaten aangereikt, achtergrondinformatie en voorbeelden en er is ruimte voor het uitwerken van eigen materiaal en reflectie.
Er is ook de mogelijkheid om linken te leggen met andere trajecten die op school gelopen worden. Zo kan de blik van digitalisering bijvoorbeeld interessante inzichten bieden bij het herwerken van een evaluatiebeleid. Afhankelijk van de nood van de school, werken de begeleiders samen en zorgen ze voor kruisbestuiving binnen het schoolteam.