Aanmelden




Laden…

Even geduld...

KOEPCSO0DLP240084-01 Bootcamp evalueren en rapporteren in een gemoderniseerde context

Het gemoderniseerd onderwijs vraagt een vernieuwde kijk op evalueren en rapporteren. In dit bootcamp nemen we jou mee in alle mogelijke vormen van evalueren en rapporteren zodat je terug naar je school gaat met inzichten om je evaluatie en rapport te moderniseren. De kern van dit bootcamp heeft een try-out gekend met directies met meer dan 10 jaar onderwijservaring. Op hun advies is dit een tweedaagse geworden.

Doelstellingen:
  • Je kent de criteria voor een goede evaluatie en rapportering in een gemoderniseerd secundair onderwijs.
  • Je verwerft inzicht hoe evaluatie en didactiek aan elkaar gekoppeld zijn in een gemoderniseerd secundair onderwijs.
  • Je linkt je eigen schoolvisie aan gemoderniseerde evaluatie- en rapporteringspraktijken.
  • Je verwerft inzicht om een visie op evaluatie en rapportering uit te schrijven vanuit de autonomie van de school in het kader van kwaliteitsvol onderwijs.
  • Je verkent soorten en vormen van rapportering met de voor- en nadelen van elk type zodat je een frisse kijk krijgt op je eigen rapport.
Doelgroep:
  • Directies secundair onderwijs en beleidsmedewerkers
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Dag 1: evaluatie 

Je gaat naar huis met de krachtlijnen van modern evalueren en een aanzet om je evaluatiebeleid bespreekbaar te maken op school.

Dag 2: rapporteren

Je gaat naar huis met inzichten en inspiratie om je rapport(ering) op school te bewerken.

Dag 3: terugkomdag 'duurzaam implementeren en professionaliseren'

Je gaat naar huis met de krachtlijnen van een duurzame implementatie van beleid. Je hebt een aanzet van een plan van aanpak om je beleid uit te rollen met effect tot op de klasvloer.

Strategie en methode:

Deze vorming omvat enerzijds input rond de criteria voor gemoderniseerd evalueren en rapporteren. Daarbij staat het delen van evaluatievormen en soorten rapporten onder de deelnemers centraal.

Bijkomende info:

Breng het pedagogisch project van de school mee en een afdruk van een leerlingenrapport mee.

In de deelnameprijs is een broodjesmaaltijd inbegrepen.

Sessies: 6 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 5 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 180,00 Euro
Lesgever: Gutwirth Gila
Vanderiviere Nathalie
Van den Houte Els
Lerno Anja
Van de Maele Nele
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis (Inschrijven afgesloten)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 5: (Inschrijven afgesloten)
    • woensdag 27 november 2024 van 09:00 tot 16:00
    • donderdag 28 november 2024 van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 13 mei 2025 van 09:00 tot 16:00
Theologisch en Pastoraal Centrum (Afgelast)
Groenenborgerlaan 149
2020 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • donderdag 7 november 2024 van 09:00 tot 16:00
    • vrijdag 8 november 2024 van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 13 mei 2025 van 09:00 tot 16:00
DPCM (Afgelast)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 2: (Afgelast)
    • donderdag 17 oktober 2024 van 09:00 tot 16:00
    • maandag 21 oktober 2024 van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 13 mei 2025 van 09:00 tot 16:00
Centrum d'Abdij (Afgelast)
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek (Kaart)
  • Reeks 3: (Afgelast)
    • maandag 21 oktober 2024 van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 22 oktober 2024 van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 13 mei 2025 van 09:00 tot 16:00
PCS Hasselt (Afgelast)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 4: (Afgelast)
    • dinsdag 5 november 2024 van 09:00 tot 16:00
    • woensdag 6 november 2024 van 09:00 tot 16:00
    • dinsdag 13 mei 2025 van 09:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.