BETPSKO2LSO240165 Directiedriedaagse regio Antwerpen basisonderwijs 12-13-14 maart 2025
Welkom op de directiedriedaagse voor basisonderwijs regio Antwerpen!
Doelstellingen:
- Je laat je inspireren door boeiende sprekers, verrassende input en pure getuigenissen.
- Je reflecteert hierover.
- Je krijgt een praktijkgericht handvat om gelovig vieren in jouw school te kunnen realiseren.
- Je netwerkt met onderwijsmensen.
- Je geniet van verbinding met anderen.
Doelgroep:
Directeurs en dirco's basisonderwijs regio Antwerpen.
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Je bent directeur. Voor de volle 100%.
Je geeft je. 100%.
Je gaat ervoor. 100%.
Je geeft je aan je school: kinderen, collega's, ouders, medewerkers.
Elke keer voor de volle 100%.
Op het directiecongres is het aan ons, om aan jou, directeur te geven:
inspiratie om met grote uitdagingen om te gaan
input om nieuwe inzichten in te zetten en te delen waar nodig
zingeving vanuit onze Katholieke roots
verbinding met nieuwe en vertrouwde onderwijscollega's.
Ons geloof en ons vertrouwen krijg je er bovenop. 100%.
Er is één iets dat ons allemaal drijft: sterk onderwijs.
Voor de volle 100%.
Dat vraagt vaak durf. Soms moet je springen.
Wees welkom op onze directiedriedaagse met als thema:
Durf te springen!
Workshops:
Aanbod workshops deel 1woensdag 12 maart 2025 van 14:00 tot 15:30Een sprong naar frisse energie: Duik het congres in! Spreker: /
Start het congres met een verfrissende duik in het zwembad. Laat al je zorgen achter en geniet van het verkwikkende water. Een sprong in het (zoute) water is een sprong naar een frisse mindset!
Meebrengen: Zwemkledij en handdoek
Stap buiten je comfortzone en voel de wereld aan je voeten… Spreker: /
Ervaar de vrijheid aan de kustlijn tijdens een blotevoetenwandeling over het strand en door de zee. Voel het zand tussen je tenen en het verkoelende water aan je voeten. Deze activiteit nodigt je uit om los te laten en prikkelt je zintuigen.
Spring in de tijd en laat je inspireren door het verleden! Spreker: /
Stap binnen in de grandeur van de Belle Époque en ervaar de tijd waarin durf en creativiteit hand in hand gingen. Laat je inspireren door de unieke architectuur en verhalen van dit iconische huis en ontdek hoe de geschiedenis je kan aanmoedigen om nieuwe sprongen te maken in je eigen leven.
Meebrengen: Identiteitskaart en lerarenkaart
Crossfit: De sprong naar een nieuwe jij! Spreker: /
Neem deel aan een uitdagende crossfit-sessie die je fysiek en mentaal uitdaagt en je zelfvertrouwen versterkt. In deze energieke omgeving leer je je grenzen te verleggen en bouw je samen met anderen aan kracht en uithoudingsvermogen. Laat je inspireren om barrières te doorbreken!
Meebrengen: Sportieve kledij, handdoek en drinkbus
Ontdek je innerlijke kracht en spring naar nieuwe hoogten! Spreker: /
Neem een moment voor jezelf... Wil je eens ervaren wat een meditatie met een mens kan doen? Ontdek tijdens deze meditatie-sessie de psychische ofwel mentale kracht die je in staat stelt om de discipline op te brengen om te kiezen waar onze aandacht en focus naartoe gaat. Ervaar hoe je met meer helderheid en zelfvertrouwen kunt springen naar nieuwe hoogten.
Meebrengen: Comfortabele kledij
Spring in het moment: Haal het kind in jezelf naar boven! Spreker: /
Verken je creativiteit en ontdek de magie van zand en water terwijl je de mooiste zandkastelen bouwt. De perfecte gelegenheid om je innerlijke kind te laten stralen en samen met je collega’s onvergetelijke herinneringen te maken!
Meebrengen: schep, emmertje,…
Sprongetje in de diepte: Een inspirerende wandeling met Arjan Broers Spreker: /
Ontsnap even aan de drukte tijdens deze zingevende wandeling, begeleid door de podcast van Arjan Broers. Deze activiteit is niet alleen een kans om je geest te verfrissen, maar ook om je hart te openen voor nieuwe mogelijkheden. Durf je de sprong te wagen naar een nieuwe versie van jezelf?
Meebrengen: Smartphone en oortjes
Duik in de wereld van Blankenberge Sea Lif Spreker: /
Ervaar de betoverende onderwaterwereld van Sea Life Blankenberge en laat je inspireren door de diversiteit aan zeedieren. Daag jezelf uit om, net als deze dieren, te durven springen naar nieuwe uitdagingen en onbekende diepten.
Meebrengen: Identiteitskaart en lerarenkaart
Aanbod workshops deel 2donderdag 13 maart 2025 van 16:15 tot 16:45Gedeeld leiderschap: Samen beslissen is dubbel genieten. Spreker: Evi Bernaerts
Wil je graag weten hoe wij het implementeren van gedeeld leiderschap op onze school hebben aangepakt? Wat het proces is dat we de afgelopen twee jaar hebben gelopen? Wat doe je wanneer verandering je team onder spanning zet en elke moeilijke knoop op jouw bureau landt? Voor mij is het antwoord: gedeeld leiderschap. Soms wil ik dat het sneller gaat. Soms zie ik het liever anders. Maar de sterktes en talenten van ons team komen bovendrijven. En ik sta er niet meer alleen voor.
LAB Gedreven onderwijs: Goesting geven om te blijven leren. Spreker: Nele Van Oosten
LAB is een "nieuwe" secundaire school, toe aan zijn achtste schooljaar.
Met een gedreven missie én een andere schoolorganisatie willen we onderwijs bieden waarin iedereen kangroeien.
Met heldere waarden en het LAB-model gebaseerd op de integratieve pedagogiek geven we duurzaam enhedendaags vorm aan onderwijs.
Onze vacatures geraken vlot ingevuld: mensen die bewust de sprong wagen én op zoek waren naar meerimpact.
We getuigen graag hoe we dit dagdagelijks proberen in te vullen én welke uitdagingen dit met zich meebrengen.
Hoofddoekenbeleid binnen CKSA. Onze ervaringen in de praktijk. Spreker: Ingrid Dessoy & Mieke Elaut
In deze getuigenis vertellen we wat onze visie is op het hoofddoekenbeleid en kaderen we kort het parcours dat we hebben gelopen. We staan stil bij wat we als sterk ervaren en waar er nog kansen liggen.
We gaan hierover graag in gesprek in een ‘open dialoog’.
Godsdienstleerkracht als mentor in de basisschool. Spreker: Eline Lecoq & Jan De Belder
Maken leerkrachten nog tijd voor een godsdienstles of valt deze les als eerste weg tijdens drukke periodes? Voelen al jouw leerkrachten zich nog thuis in de materie?
We lichten toe hoe mentorschap een steun kan zijn voor een team waarin heel wat collega’s zoekende zijn of hun weg niet meer vinden in het geven van godsdienstlessen.
Een inclusieve basisschool Spreker: Erik Laenen
Ik hoop jullie te inspireren voor een inclusieve leerlingbegeleiding binnen een grootstedelijke context.
Het opstarten van een inclusieschool is een grote uitdaging. Je moet ervoor zorgen dat het team achter de nieuwe visie staat, deze mee opbouwt. Deze transitie vraagt veel betrokkenheid van alle partijen, professionalisering, flexibiliteit, inzet, doorzettingsvermogen, ... Hoe geef je inclusie vorm? Welk(e) type(s) neem je mee op? Hoe organiseer je de inclusieschool? Waar start je mee? Waar bots je tegenaan? Welke successen boek je? Ik neem jullie mee in ons transitietraject, de leerlingbegeleiding, de infrastructuur, het personeelsbeleid, de organisatie, het financieel plaatje, toepassen en omgaan met de regelgeving.
Waarom een basale klas type 2 in een reguliere kleuterschool? Spreker: Frie De Wijn
Ontbinden of omarmen? Een zoektocht naar werkbaarheid van ‘recht op onderwijs voor elk kind’.
Ik schets kort het traject van onze zoektocht dat startte bij ‘kwaliteitsvol onderwijs voor kinderen in kansarmoede’ naar ‘het omarmen van kinderen met vaak een dubbele diagnose type 9 en type 2. Hoe houden we alle bordjes in de lucht?
Van niks naar iets gigantisch Spreker: Ilse De Vooght
Mijn verhaal start in coronatijd. Een online meeting over de plannen om een nieuwe school buitengewoon onderwijs op te starten. Wat begon als een vaag idee, groeide uit tot een grote droom. Enkele jaren later wordt deze droom werkelijkheid.
DE ARK, een dynamische en innoverende basisschool in ‘t lang en in ‘t breed! Spreker: Martine Foulon
De ARK is een dynamische en innoverende school voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar in het hart van Kessel-Lo. Samen met de kinderen, de buurt, sterke schouders en tal van vrijwilligers en organisaties die vallen onder ‘Brede School’ bouwt ons gemotiveerd team dagelijks aan een warme school. Inzetten op Autonomie, Relaties en Kracht zijn, naast teamwork, gevarieerde werkvormen en een vernieuwende aanpak, de typerende karaktereigenschappen van onze ARK. ‘Wordt de beste versie van jezelf’ is dan ook ons motto. Welkom in onze school!
Dezelfde job en toch een heel nieuwe uitdaging… Spreker: Wim Mertens
Na jarenlange toewijding aan mijn school was het tijd voor een nieuwe uitdaging. De beslissing om over te stappen naar een andere basisschool was niet gemakkelijk, maar het heeft mijn kijk op onderwijs en leiderschap totaal veranderd. Hoe blijf je trouw aan je visie terwijl je jezelf herontdekt in een nieuw team en een nieuwe omgeving? Mijn verhaal gaat over loslaten, opnieuw beginnen en groeien als directeur én als mens.
Een project kleuterinclusienetwerk: waarom, wie en hoe Spreker: Inge Verschueren en Tinny De Clerck
Vanuit de grote diversiteit in onze scholen met o.a. kleuters type 2 en type 9 dachten we samen met verschillende partners zoals Merlijn, de Stad Antwerpen en de pedagogische begeleidingsdienst na over meer inclusieve mogelijkheden. Zo is het kleuterinclusienetwerk, dat bestaat uit tien netoverschrijdende kleuterscholen in Merksem, ontstaan. We plannen netwerkmomenten en professionaliseringen om het kleuterinclusief werken te realiseren.
Effectieve didactiek (wiskunde) Spreker: Steve Pouillon
Ik getuig graag over hoe we als school aan de slag gegaan zijn om het EDI-model te implementeren in de praktijk. Welke stappen hebben we gezet? Welke stappen moeten we nog zetten? Over verandermanagement. Over goed onderwijs. Over kiezen voor evolutie in plaats van revolutie.
Ieders directeurstalent op de juiste plek in de organisatie Spreker: Jan Cox, Liesje Calluy en Minke Van Hoof
Kansen grijpen en samen zoeken naar mogelijkheden omdat zowel pedagogische als administratieve directies zich op hun kerntaken kunnen richten wat zowel de desbetreffende directieleden als de personeelsleden ten goede komt.
Bij elke nieuwe regelgeving kan je klagen of je kan er mee aan de slag om deze nieuwe regelgeving om te buigen.
In het begin zijn deze kansen soms kleine stappen maar na verloop van tijd krijgen deze kansen een vaste en vertrouwde plek in de school en scholengroep. Het is immers de plicht om als directie en bestuur steeds 10 jaar vooruit te denken.
Elk gedeeld leiderschap heeft gemeenschappelijke doelen, respect en vertrouwen in elkaar maar ook elke deelnemer aan gedeeld leiderschap heeft zijn eigen 'speeltuin'.
We overlopen de voordelen, nadelen en valkuilen van opgesplitste taakverdeling bij verschillende directies in één school en in de scholengroep.
Ik neem niet deel Spreker: -
Aanbod workshops deel 3donderdag 13 maart 2025 van 17:00 tot 17:30Gedeeld leiderschap: Samen beslissen is dubbel genieten. Spreker: Evi Bernaerts
Wil je graag weten hoe wij het implementeren van gedeeld leiderschap op onze school hebben aangepakt? Wat het proces is dat we de afgelopen twee jaar hebben gelopen? Wat doe je wanneer verandering je team onder spanning zet en elke moeilijke knoop op jouw bureau landt? Voor mij is het antwoord: gedeeld leiderschap. Soms wil ik dat het sneller gaat. Soms zie ik het liever anders. Maar de sterktes en talenten van ons team komen bovendrijven. En ik sta er niet meer alleen voor.
LAB Gedreven onderwijs: Goesting geven om te blijven leren. Spreker: Nele Van Oosten
LAB is een "nieuwe" secundaire school, toe aan zijn achtste schooljaar.
Met een gedreven missie én een andere schoolorganisatie willen we onderwijs bieden waarin iedereen kan groeien.
Met heldere waarden en het LAB-model gebaseerd op de integratieve pedagogiek geven we duurzaam en hedendaags vorm aan onderwijs.
Onze vacatures geraken vlot ingevuld: mensen die bewust de sprong wagen én op zoek waren naar meer impact.
We getuigen graag hoe we dit dagdagelijks proberen in te vullen én welke uitdagingen dit met zich meebrengen.
Hoofddoekenbeleid binnen CKSA. Onze ervaringen in de praktijk. Spreker: Ingrid Dessoy & Mieke Elaut
In deze getuigenis vertellen we wat onze visie is op het hoofddoekenbeleid en kaderen we kort het parcours dat we hebben gelopen. We staan stil bij wat we als sterk ervaren en waar er nog kansen liggen.
We gaan hierover graag in gesprek in een ‘open dialoog’.
Godsdienstleerkracht als mentor in de basisschool. Spreker: Eline Lecoq & Jan De Belder
Maken leerkrachten nog tijd voor een godsdienstles of valt deze les als eerste weg tijdens drukke periodes? Voelen al jouw leerkrachten zich nog thuis in de materie?
We lichten toe hoe mentorschap een steun kan zijn voor een team waarin heel wat collega’s zoekende zijn of hun weg niet meer vinden in het geven van godsdienstlessen.
Een inclusieve basisschool Spreker: Erik Laenen
Ik hoop jullie te inspireren voor een inclusieve leerlingbegeleiding binnen een grootstedelijke context.
Het opstarten van een inclusieschool is een grote uitdaging. Je moet ervoor zorgen dat het team achter de nieuwe visie staat, deze mee opbouwt. Deze transitie vraagt veel betrokkenheid van alle partijen, professionalisering, flexibiliteit, inzet, doorzettingsvermogen, ... Hoe geef je inclusie vorm? Welk(e) type(s) neem je mee op? Hoe organiseer je de inclusieschool? Waar start je mee? Waar bots je tegenaan? Welke successen boek je? Ik neem jullie mee in ons transitietraject, de leerlingbegeleiding, de infrastructuur, het personeelsbeleid, de organisatie, het financieel plaatje, toepassen en omgaan met de regelgeving.
Waarom een basale klas type 2 in een reguliere kleuterschool? Spreker: Frie De Wijn
Ontbinden of omarmen? Een zoektocht naar werkbaarheid van ‘recht op onderwijs voor elk kind’.
Ik schets kort het traject van onze zoektocht dat startte bij ‘kwaliteitsvol onderwijs voor kinderen in kansarmoede’ naar ‘het omarmen van kinderen met vaak een dubbele diagnose type 9 en type 2. Hoe houden we alle bordjes in de lucht?
Van niks naar iets gigantisch Spreker: Ilse De Vooght
Mijn verhaal start in coronatijd. Een online meeting over de plannen om een nieuwe school buitengewoon onderwijs op te starten. Wat begon als een vaag idee, groeide uit tot een grote droom. Enkele jaren later wordt deze droom werkelijkheid.
DE ARK, een dynamische en innoverende basisschool in ‘t lang en in ‘t breed! Spreker: Martine Foulon
De ARK is een dynamische en innoverende school voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar in het hart van Kessel-Lo. Samen met de kinderen, de buurt, sterke schouders en tal van vrijwilligers en organisaties die vallen onder ‘Brede School’ bouwt ons gemotiveerd team dagelijks aan een warme school. Inzetten op Autonomie, Relaties en Kracht zijn, naast teamwork, gevarieerde werkvormen en een vernieuwende aanpak, de typerende karaktereigenschappen van onze ARK. ‘Wordt de beste versie van jezelf’ is dan ook ons motto. Welkom in onze school!
Dezelfde job en toch een heel nieuwe uitdaging… Spreker: Wim Mertens
Na jarenlange toewijding aan mijn school was het tijd voor een nieuwe uitdaging. De beslissing om over te stappen naar een andere basisschool was niet gemakkelijk, maar het heeft mijn kijk op onderwijs en leiderschap totaal veranderd. Hoe blijf je trouw aan je visie terwijl je jezelf herontdekt in een nieuw team en een nieuwe omgeving? Mijn verhaal gaat over loslaten, opnieuw beginnen en groeien als directeur én als mens.
Een project kleuterinclusienetwerk: waarom, wie en hoe Spreker: Inge Verschueren en Tinny De Clerck
Vanuit de grote diversiteit in onze scholen met o.a. kleuters type 2 en type 9 dachten we samen met verschillende partners zoals Merlijn, de Stad Antwerpen en de pedagogische begeleidingsdienst na over meer inclusieve mogelijkheden. Zo is het kleuterinclusienetwerk, dat bestaat uit tien netoverschrijdende kleuterscholen in Merksem, ontstaan. We plannen netwerkmomenten en professionaliseringen om het kleuterinclusief werken te realiseren.
Effectieve didactiek (wiskunde) Spreker: Steve Pouillon
Ik getuig graag over hoe we als school aan de slag gegaan zijn om het EDI-model te implementeren in de praktijk. Welke stappen hebben we gezet? Welke stappen moeten we nog zetten? Over verandermanagement. Over goed onderwijs. Over kiezen voor evolutie in plaats van revolutie.
Ieders directeurstalent op de juiste plek in de organisatie Spreker: Jan Cox, Liesje Calluy en Minke Van Hoof
Kansen grijpen en samen zoeken naar mogelijkheden omdat zowel pedagogische als administratieve directies zich op hun kerntaken kunnen richten wat zowel de desbetreffende directieleden als de personeelsleden ten goede komt.
Bij elke nieuwe regelgeving kan je klagen of je kan er mee aan de slag om deze nieuwe regelgeving om te buigen.
In het begin zijn deze kansen soms kleine stappen maar na verloop van tijd krijgen deze kansen een vaste en vertrouwde plek in de school en scholengroep. Het is immers de plicht om als directie en bestuur steeds 10 jaar vooruit te denken.
Elk gedeeld leiderschap heeft gemeenschappelijke doelen, respect en vertrouwen in elkaar maar ook elke deelnemer aan gedeeld leiderschap heeft zijn eigen 'speeltuin'.
We overlopen de voordelen, nadelen en valkuilen van opgesplitste taakverdeling bij verschillende directies in één school en in de scholengroep.
Ik neem niet deel Spreker: -
Aanbod workshops deel 4donderdag 13 maart 2025 van 17:45 tot 18:15Gedeeld leiderschap: Samen beslissen is dubbel genieten. Spreker: Evi Bernaerts
Wil je graag weten hoe wij het implementeren van gedeeld leiderschap op onze school hebben aangepakt? Wat het proces is dat we de afgelopen twee jaar hebben gelopen? Wat doe je wanneer verandering je team onder spanning zet en elke moeilijke knoop op jouw bureau landt? Voor mij is het antwoord: gedeeld leiderschap. Soms wil ik dat het sneller gaat. Soms zie ik het liever anders. Maar de sterktes en talenten van ons team komen bovendrijven. En ik sta er niet meer alleen voor.
LAB Gedreven onderwijs: Goesting geven om te blijven leren. Spreker: Nele Van Oosten
LAB is een "nieuwe" secundaire school, toe aan zijn achtste schooljaar.
Met een gedreven missie én een andere schoolorganisatie willen we onderwijs bieden waarin iedereen kangroeien.
Met heldere waarden en het LAB-model gebaseerd op de integratieve pedagogiek geven we duurzaam enhedendaags vorm aan onderwijs.
Onze vacatures geraken vlot ingevuld: mensen die bewust de sprong wagen én op zoek waren naar meerimpact.
We getuigen graag hoe we dit dagdagelijks proberen in te vullen én welke uitdagingen dit met zich meebrengen.
Hoofddoekenbeleid binnen CKSA. Onze ervaringen in de praktijk. Spreker: Ingrid Dessoy & Mieke Elaut
In deze getuigenis vertellen we wat onze visie is op het hoofddoekenbeleid en kaderen we kort het parcours dat we hebben gelopen. We staan stil bij wat we als sterk ervaren en waar er nog kansen liggen.
We gaan hierover graag in gesprek in een ‘open dialoog’.
Godsdienstleerkracht als mentor in de basisschool. Spreker: Eline Lecoq & Jan De Belder
Maken leerkrachten nog tijd voor een godsdienstles of valt deze les als eerste weg tijdens drukke periodes? Voelen al jouw leerkrachten zich nog thuis in de materie?
We lichten toe hoe mentorschap een steun kan zijn voor een team waarin heel wat collega’s zoekende zijn of hun weg niet meer vinden in het geven van godsdienstlessen.
Een inclusieve basisschool Spreker: Erik Laenen
Ik hoop jullie te inspireren voor een inclusieve leerlingbegeleiding binnen een grootstedelijke context.
Het opstarten van een inclusieschool is een grote uitdaging. Je moet ervoor zorgen dat het team achter de nieuwe visie staat, deze mee opbouwt. Deze transitie vraagt veel betrokkenheid van alle partijen, professionalisering, flexibiliteit, inzet, doorzettingsvermogen, ... Hoe geef je inclusie vorm? Welk(e) type(s) neem je mee op? Hoe organiseer je de inclusieschool? Waar start je mee? Waar bots je tegenaan? Welke successen boek je? Ik neem jullie mee in ons transitietraject, de leerlingbegeleiding, de infrastructuur, het personeelsbeleid, de organisatie, het financieel plaatje, toepassen en omgaan met de regelgeving.
Waarom een basale klas type 2 in een reguliere kleuterschool? Spreker: Frie De Wijn
Ontbinden of omarmen? Een zoektocht naar werkbaarheid van ‘recht op onderwijs voor elk kind’.
Ik schets kort het traject van onze zoektocht dat startte bij ‘kwaliteitsvol onderwijs voor kinderen in kansarmoede’ naar ‘het omarmen van kinderen met vaak een dubbele diagnose type 9 en type 2. Hoe houden we alle bordjes in de lucht?
Van niks naar iets gigantisch Spreker: Ilse De Vooght
Mijn verhaal start in coronatijd. Een online meeting over de plannen om een nieuwe school buitengewoon onderwijs op te starten. Wat begon als een vaag idee, groeide uit tot een grote droom. Enkele jaren later wordt deze droom werkelijkheid.
DE ARK, een dynamische en innoverende basisschool in ‘t lang en in ‘t breed! Spreker: Martine Foulon
De ARK is een dynamische en innoverende school voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar in het hart van Kessel-Lo. Samen met de kinderen, de buurt, sterke schouders en tal van vrijwilligers en organisaties die vallen onder ‘Brede School’ bouwt ons gemotiveerd team dagelijks aan een warme school. Inzetten op Autonomie, Relaties en Kracht zijn, naast teamwork, gevarieerde werkvormen en een vernieuwende aanpak, de typerende karaktereigenschappen van onze ARK. ‘Wordt de beste versie van jezelf’ is dan ook ons motto. Welkom in onze school!
Dezelfde job en toch een heel nieuwe uitdaging… Spreker: Wim Mertens
Na jarenlange toewijding aan mijn school was het tijd voor een nieuwe uitdaging. De beslissing om over te stappen naar een andere basisschool was niet gemakkelijk, maar het heeft mijn kijk op onderwijs en leiderschap totaal veranderd. Hoe blijf je trouw aan je visie terwijl je jezelf herontdekt in een nieuw team en een nieuwe omgeving? Mijn verhaal gaat over loslaten, opnieuw beginnen en groeien als directeur én als mens.
Een project kleuterinclusienetwerk: waarom, wie en hoe Spreker: Inge Verschueren en Tinny De Clerck
Vanuit de grote diversiteit in onze scholen met o.a. kleuters type 2 en type 9 dachten we samen met verschillende partners zoals Merlijn, de Stad Antwerpen en de pedagogische begeleidingsdienst na over meer inclusieve mogelijkheden. Zo is het kleuterinclusienetwerk, dat bestaat uit tien netoverschrijdende kleuterscholen in Merksem, ontstaan. We plannen netwerkmomenten en professionaliseringen om het kleuterinclusief werken te realiseren.
Effectieve didactiek (wiskunde) Spreker: Steve Pouillon
Ik getuig graag over hoe we als school aan de slag gegaan zijn om het EDI-model te implementeren in de praktijk. Welke stappen hebben we gezet? Welke stappen moeten we nog zetten? Over verandermanagement. Over goed onderwijs. Over kiezen voor evolutie in plaats van revolutie.
Ieders directeurstalent op de juiste plek in de organisatie Spreker: Jan Cox, Liesje Calluy en Minke Van Hoof
Kansen grijpen en samen zoeken naar mogelijkheden omdat zowel pedagogische als administratieve directies zich op hun kerntaken kunnen richten wat zowel de desbetreffende directieleden als de personeelsleden ten goede komt.
Bij elke nieuwe regelgeving kan je klagen of je kan er mee aan de slag om deze nieuwe regelgeving om te buigen.
In het begin zijn deze kansen soms kleine stappen maar na verloop van tijd krijgen deze kansen een vaste en vertrouwde plek in de school en scholengroep. Het is immers de plicht om als directie en bestuur steeds 10 jaar vooruit te denken.
Elk gedeeld leiderschap heeft gemeenschappelijke doelen, respect en vertrouwen in elkaar maar ook elke deelnemer aan gedeeld leiderschap heeft zijn eigen 'speeltuin'.
We overlopen de voordelen, nadelen en valkuilen van opgesplitste taakverdeling bij verschillende directies in één school en in de scholengroep.
Ik neem niet deel Spreker: -
Bijkomende info:
Prijs: Kamer alleen: 540 euro - Gedeelde kamer (eigen slaapkamer maar geen aparte badkamer): 500 euro (- 40 euro)
Floreal Blankenberge
Koning Albert-I-laan 59
8370 Blankenberge
Inchecken kan nog niet onmiddellijk bij aankomst, laat daarom je valies nog even in de auto. Voor wie met openbaar vervoer komt, is er een lokaal voorzien voor de bagage.
Niet vergeten!
- Identiteitskaart en lerarenkaart.
- Oortjes, je smartphone (met QR- scanner) of een tablet.
- Hou zeker je inlogcode van KathOndVla bij de hand.
- Check je bevestigingsmail met je keuzes.
- Check in het programma wat je nodig hebt voor de startactiviteit.
- We voorzien regelmatig pauzes. Wil je tussentijds toch wat drinken, is een eigen drinkfles handig.
- Lakens en handdoeken zijn voorzien, deze hoef je niet mee te brengen.
Heb je vragen over in- en uitschrijven dan kan je hier terecht: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Heb je dringende, specifieke vragen neem dan contact met Hildegard Meeusen via hildegard.meeusen@katholiekonderwijs.vlaanderen
Sessies:
7 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 26 januari 2025 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
540,00 Euro
Lesgever:
meerdere lesgevers .
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Floreal Blankenberge
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Koning Albert I laan 59
8370
Blankenberge
(Kaart)
- Reeks
1:
(Inschrijven afgesloten)
- woensdag 12 maart 2025
van
10:00
tot
22:00
- donderdag 13 maart 2025
van
07:30
tot
22:00
- vrijdag 14 maart 2025
van
07:30
tot
14:00