Ik wil op mijn school het vakgebonden/-overschrijdend samenwerken van mijn leraren versterken. Hoe pak ik dit aan?
Je wil de leraren op je school vakgebonden/-overschrijdend kwaliteitsvoller laten samenwerken maar mist een aantal handvaten om hiermee doelgericht en efficiënt aan de slag te gaan? Je wil een scherper en tegelijk verruimend beeld krijgen van wat vakgebonden/-overschrijdend samenwerken van leraren allemaal kan inhouden?
In deze nascholing gaan we vanuit wetenschappelijke onderbouwde kaders en het OK-kader praktijkgericht aan de slag. We bekijken wie welke rol kan opnemen in dit veranderproces en denken hierbij o.a. aan de directeur, beleidsmedewerkers, een vakcoördinator of een TA/TAC. We reiken je inzichten aan zodat je de volgende stappen kan formuleren om tot een duurzame implementatie op je school te komen. We bieden inspirerende voorbeelden aan en gaan met de opgedane inzichten actief aan de slag. We willen de deelnemers van en met elkaar laten leren en voorzien daarom ook tijd voor intervisie. Daarom vragen we je om je met minstens twee personen van je school in te schrijven. Het traject bestaat uit drie sessies van telkens 3 u. Op de laatste sessie is er nog een facultatieve halve dag voorzien. Je kan dan onder begeleiding je visie op vakgroepwerking verder concreet gestalte geven of je actieplan verder uitrollen.