KOEPCBA0DLP230014-AV-2TM Bewegend zonder fouten leren schrijven: spelling
Woorden correct schrijven… een kwelling voor veel kinderen. Maar wat als je die struikelblokken al bewegend kan leren? Spelling leren terwijl je beweegt. Dat is altijd een winner!
Doelstellingen:
- Je versterkt je competenties op het gebied van geïntegreerd werken en de brede harmonische ontwikkeling van leerlingen in de gymzaal.
- Je krijgt inzicht in het directe verband tussen motoriek en spellingsvaardigheden.
- Je krijgt inspiratie voor vernieuwende spel en oefenvormen met betrekking tot bewegen en spelling.
- Je leert doelgericht werken waarbij je motorische-en spellingsvaardigheden combineert.
Doelgroep:
- Leraren lichamelijke opvoeding (2de graad)
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
In deze sessie leggen we de brug tussen LO en de spellingles.
We reiken tal van spel- en opdrachtvormen aan die je makkelijk naar elke spellingvaardigheid kan vertalen
Strategie en methode:
Praktijksessie met theoretische duiding.
Bijkomende info:
Voorzie bewegingskledij.
Verken vooraf het ontwikkelthema schriftelijke taalvaardigheid nederlands binnen het ontwikkelveld taalontwikkeling van het leerplan ZILL: https://zill.katholiekonderwijs.vlaanderen/#!/leerinhoud/TO/sn
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 25 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
450,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)