Je leert:
- Algemene zaken: outlook-scherm efficiënt indelen, werkbalk snelle toegang, sneltoetsen
- Contactpersonen: contacten ordenen, contactpersonen toevoegen, gegevens van contacten delen, een groep contactpersonen maken
- E-mail: handige opties bij het opstellen van een e-mailbericht , een bestand, Outlook-item, naam – functie … , handtekening toevoegen aan een e-mailbericht, herhaalde taken automatiseren, e-mailberichten sorteren, groeperen en filteren, voorwaardelijke opmaak toepassen, kleurcategorieën maken en toewijzen, e-mailberichten markeren voor follow-up, extra mappen toevoegen (eigen mappen, zoekmappen…), regels instellen, een map opschonen, ongewenste e-mailberichten vermijden
- Taken: een takenlijst aanmaken, een e-mailbericht omzetten in een taak, taken toewijzen
- Agenda: de verschillende weergavemogelijkheden, handige opties bij het maken van afspraken en gebeurtenissen , afspraken en gebeurtenissen terugvinden, een extra agenda toevoegen
- gegevens uit je agenda delen
- je agenda door een collega laten beheren, een Outlook-vergadering organiseren, reageren op een vergaderverzoek
- Aanvullende tips en trics.
Met deze nascholing scherp je je digitale vaardigheden als leerkracht aan.
Alle nascholingen zijn opgebouwd volgens het kader van DigCompEdu. Dit is een referentiekader ontwikkeld door de Europese Commissie. DigCompEdu beschrijft 24 competenties, georganiseerd in 6 gebieden, waarover een leerkracht moet beschikken. Volgende competenties komen aan bod tijdens deze nascholing:
DOMEIN 1 : Professioneel engagement: communicatie, samenwerking, professionalisering
DOMEIN 3 : Lesgeven en leren:begeleiden, collaboratief leren
DOMEIN 4 : Evalueren: feedback,
DOMEIN 5 : Leerlingen ondersteunen: toegankelijkheid en inclusie
DOMEIN 6 : Aanleren van digitale competenties van leerlingen: e-mail, taken en agenda efficiënt leren gebruiken