KOEPCBA0DLP230014-AV-1TM Bewegend aanvankelijk rekenen: spelen met getallen, vormen en patronen
Tellen tot 10, patronen leggen, ééntje meer of minder…
Het is maar een kleine greep uit de eerste rekenlessen voor een 5- of 6-jarige. Wie deze vaardigheden goed onder de knie krijgt, heeft meteen een stapje voor bij de latere
rekenlessen. Daarenboven heeft het jonge kind nog veel nood aan bewegen en spelen.
Doelstellingen:
- Je versterkt je competenties op het gebied van geïntegreerd werken en de brede harmonische ontwikkeling van leerlingen in de gymzaal.
- Je leert doelgericht werken waarbij je motorische en wiskundevaardigheden combineert.
- Je krijgt inzicht in het directe verband tussen motoriek en rekenvaardigheden.
- Je krijgt inspiratie voor vernieuwende spel- en oefenvormen met betrekking tot bewegen en rekenvaardigheden.
Doelgroep:
- Leraren lichamelijke opvoeding (5-jarigen en 1ste graad)
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
In deze sessie trachten we twee werelden met elkaar te verbinden: rekenen en bewegen!
Spelen met cijfers mag je hier heel letterlijk nemen!
Strategie en methode:
Praktijksessie met theoretische duiding.
Bijkomende info:
Voorzie bewegingskledij.
Verken vooraf in het leerplan ZILL het ontwikkelveld 'Ontwikkeling van het wiskundig denken': https://zill.katholiekonderwijs.vlaanderen/#!/leerinhoud/WD
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 25 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
450,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)