Vanuit de matrix worden aanbod en de studierichtingen hertekend. Hoe kunnen leidinggevenden dat proces van de implementatie van het vernieuwde nieuwe studieaanbod in goede banen leiden?
De nieuwe leerplannen bieden volop kansen om een gestructureerd pedagogisch beleid te voeren. De volgend vragen komen aan bod
- Hoe kunnen leidinggevenden hun beleidsvoerend vermogen zo aanwenden dat het leidt tot een gedeelde kwaliteitsvolle en effectieve leerplanrealisatie van het gehele lerarenteam?
- Hoe kan effectieve leerplanrealisatie ingezet worden in het kader van een breder kwaliteitsbeleid waarbij scholen het eigen kwaliteitsbeleid ook extern kunnen verantwoorden?
- Hoe professionaliseringsbeleid en personeelsbeleid afstemmen op de nieuwe leerplannen?
De nieuwe leerplannen bieden volop kansen om een gestructureerd pedagogisch beleid te voeren. Hierbij wordt vertrokken van de vraag: ‘Hoe kunnen leidinggevenden hun beleidsvoerend vermogen zo aanwenden dat het leidt tot een kwaliteitsvolle, effectieve en gedeelde leerplanrealisatie’?