Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCBA0DLP230004-01 Dag van de kleuter - Speel je mee(r)

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

We organiseren dit jaar opnieuw de dag van de kleuter met als thema ‘Speel je mee(r)’. Deze vindt op 30 januari 2024 plaats in Gent en op 1 februari 2024 in Mechelen. We nodigen hiervoor iedereen uit die een opdracht heeft in het kleuteronderwijs. 

Programma

08.30 uur: onthaal met koffie
09.00 uur: openingsreferaat "Meespelen – de magische sleutel tot persoonlijke groei" door Levineke Van der Meer, nascholer en onderwijsontwikkelaar bij "De Activiteit"
10.00 uur: koffiepauze
10.30 uur: werkwinkel 
12.30 uur: lunch (inbegrepen in de deelnameprijs)
13.30 uur: werkwinkel 
15.30 uur: einde

Workshops: Workshops Reeks 1 op lesplaats 1. Sint-Baafshuis
Aanbod workshops sessie 1 deel 1
dinsdag 30 januari 2024 van 10:30 tot 12:30
Samen met kinderen spelverhalen opbouwen
Spreker: Levineke van der Meer

In deze werkwinkel gaat het over de onmiskenbare relatie tussen spelontwikkeling en narratieve ontwikkeling. We brengen in beeld om welke activiteiten het gaat, we verdiepen ons in het begrip narrativiteit met behulp van de theorie van Prof. Dr. Bert van Oers en kijken naar de rol van de professional om deze ontwikkeling te stimuleren. Spel aan de verteltafel en regisseerspel zijn bij uitstek activiteiten waarbij spel en narrativiteit in samenhang aan bod komen. Met behulp van beelden, praktijkverhalen en diverse spullen maken we plannen voor spelverhalen in de eigen praktijk. 

Op ontdekkingstocht naar klanken en letters
Spreker: Gerda De Backer en Kristien De Schuyter
  • Betekenisvol en functioneel inzetten op de geletterde omgeving
  • Uitdagende activiteiten in de hoeken
  • Handvatten en inspiratie om gradueel aan de slag te gaan met klanken en letters en je klas en op je school
Godsdienstactiviteiten spelenderwijs verbinden in alle hoeken
Spreker: An De Clerck

Je gaat op tocht doorheen verschillende hoeken van je klas. Je krijgt de kans om je hoeken te bekijken vanuit de focus RKG. We gaan Jezusbeelden en Bijbelverhalen koppelen aan de verschillende hoeken en activiteiten in de klas. Kom er maar en bij beleef, speel en geniet!

Wat als spelen niet vanzelf gaat? Kansen om vanuit spelontwikkeling te starten
Spreker: Els Van Schelvergem

Wat is spel en spelontwikkeling, welke functie heeft spel? Welk aanbod past bij welke ontwikkelingsleeftijd van de kleuter en hoe komen we dan tegemoet aan hun behoeften? Het spel ontspoort soms. Hoe leren we dat begrijpen? We bekijken de mogelijkheden en valkuilen van verschillende spelvormen die geïntegreerd kunnen worden in het onderwijsaanbod binnen en buiten de klas. Kun je leren spelen? Welke aanpassingen kunnen we doen om kleuters in hun spel te ondersteunen, motiveren?

Doelgericht én digitaal spelen in de kleuterklas
Spreker: Gerben Wieczerniak

Op welke manier kan je het spelen en leren verrijken in een kleuterklas met behulp van een iPad of tablet? Waar let je op? Waar hou je rekening mee? Wat is een goede basis? 
Kom het samen ontdekken in de deze praktijkgerichte sessie.

Wis en kunde in de zandbak
Spreker: Anne Loodts & Liselot Teirlinck

De zandbak heeft een brede reputatie: van veilige, vertrouwde plek voor de jongste kleuters tot zandbak vol verrassende materialen. Van uitnodigende ontdekhoek tot bron van ergernis. In deze werkwinkel geven we de zandbak alle wiskundige aandacht die hij verdient.   

Binnen of buiten? Nat of droog zand?  Veel of weinig zand? Potten, flessen of een weegschaal? We exploreren en beleven, met onze handen in het zand.

Breng iets mee om te scheppen en te vullen. We garanderen spelenderwijs wiskundige ontdekkingen!

Speels op stap in de omgeving!
Spreker: Maxime Marchant

Spelen en leren in de omgeving, een ideale combinatie om harmonisch te werk te gaan in de kleuterklas. Via interactieve werkvormen ervaren en onderzoeken we hoe omgevingsonderwijs kan bijdragen tot leerrijk en betekenisvol spel, en omgekeerd. We vertrekken vanuit die graffitimuur om de hoek van de school, dat kerkplein, het museum, die balletzaal, die weg van huis naar school,... als kansen om betekenisvol spel uit te lokken bij kleuters.  

Beweegvriendelijk lesgeven
Spreker: Dave Brunet en Gert Muylle

In deze werkwinkel verkennen we verschillende praktijkvoorbeelden rond actief leren bij kleuters. Hierdoor willen we enerzijds het sedentair gedrag doorbreken maar ook zorg bieden aan kleuters die moeite hebben met leerinhouden. Aan de hand van deze voorbeelden leren de deelnemers vier criteria kennen om tot een kwalitatief beweeg- en leermoment te komen met de kleuters.

Spelen met sterk cognitief functionerende kleuters
Spreker: Silvia De Ron

In elke kleuterklas heb je wel kleuters waarvan je merkt dat ze nood hebben aan extra uitdaging.  In deze werkwinkel gaan we samen op zoek naar manieren om de materialen en activiteiten in je kleuterklas naar een hoger denkniveau te tillen.  Welke spelvormen spreken aan en wat is jouw rol hierin als leraar.  We bekijken dit vanuit de verschillende ontwikkelvelden en je gaat naar huis met een reeks voorbeelden waarmee je in de klas aan de slag kan gaan.

Spelen in een divers klas- en schoolnest
Spreker: Inge Balliauw en Annelies Flamand

In deze sessie verken je hoe je via specifieke verrijkingen op school en in de klas kleuters al spelend en warm nest met aandacht voor diversiteit kan aanreiken. Je verkent onder andere ook inspirerende materialen van Studio Globo die je daarvoor kan gebruiken.

Meespelen en spelbegeleiding
Spreker: Hilde Van Damme

Kleuters leren door te spelen. Maar is spelen ook leren? In deze werkwinkel leggen we de focus op het begeleiden van vrij spel. Meespelen als volwaardige activiteit, maar maken we daar tijd voor? Hoe doelgericht spelen kleuters in een hoek, hebben ze spelideeën en is er spelevolutie merkbaar? Welke interessegebieden komen er aan het licht en hoe kan je als leerkracht hierop inspelen om de spelkwaliteit én het leerrendement gaandeweg te verhogen?
Geloven in de kracht van doelgericht hoekenwerk, tijd nemen voor observaties en gerichte spelimpulsen staan hierbij centraal. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal leggen we de basis voor het verkennen, verbinden en verrijken van vrij spel. Spelplezier en hoge betrokkenheid verzekerd!

Aanbod workshops sessie 2 deel 2
dinsdag 30 januari 2024 van 13:30 tot 15:30
Op ontdekkingstocht naar klanken en letters
Spreker: Gerda De Backer en Kristien De Schuyter
  • Betekenisvol en functioneel inzetten op de geletterde omgeving
  • Uitdagende activiteiten in de hoeken
  • Handvatten en inspiratie om gradueel aan de slag te gaan met klanken en letters en je klas en op je school
Wat als spelen niet vanzelf gaat? Kansen om vanuit spelontwikkeling te starten
Spreker: Els Van Schelvergem

Wat is spel en spelontwikkeling, welke functie heeft spel? Welk aanbod past bij welke ontwikkelingsleeftijd van de kleuter en hoe komen we dan tegemoet aan hun behoeften? Het spel ontspoort soms. Hoe leren we dat begrijpen? We bekijken de mogelijkheden en valkuilen van verschillende spelvormen die geïntegreerd kunnen worden in het onderwijsaanbod binnen en buiten de klas. Kun je leren spelen? Welke aanpassingen kunnen we doen om kleuters in hun spel te ondersteunen, motiveren?

Doelgericht én digitaal spelen in de kleuterklas
Spreker: Gerben Wieczerniak

Op welke manier kan je het spelen en leren verrijken in een kleuterklas met behulp van een iPad of tablet? Waar let je op? Waar hou je rekening mee? Wat is een goede basis?
Kom het samen ontdekken in de deze praktijkgerichte sessie.

Wis en kunde in de zandbak
Spreker: Anne Loodts & Liselot Teirlinck

De zandbak heeft een brede reputatie: van veilige, vertrouwde plek voor de jongste kleuters tot zandbak vol verrassende materialen. Van uitnodigende ontdekhoek tot bron van ergernis. In deze werkwinkel geven we de zandbak alle wiskundige aandacht die hij verdient.   

Binnen of buiten? Nat of droog zand?  Veel of weinig zand? Potten, flessen of een weegschaal? We exploreren en beleven, met onze handen in het zand.

Breng iets mee om te scheppen en te vullen. We garanderen spelenderwijs wiskundige ontdekkingen!

Speels op stap in de omgeving!
Spreker: Maxime Marchant

Spelen en leren in de omgeving, een ideale combinatie om harmonisch te werk te gaan in de kleuterklas. Via interactieve werkvormen ervaren en onderzoeken we hoe omgevingsonderwijs kan bijdragen tot leerrijk en betekenisvol spel, en omgekeerd. We vertrekken vanuit die graffitimuur om de hoek van de school, dat kerkplein, het museum, die balletzaal, die weg van huis naar school,... als kansen om betekenisvol spel uit te lokken bij kleuters.  

Beweegvriendelijk lesgeven
Spreker: Dave Brunet en Gert Muylle

In deze werkwinkel verkennen we verschillende praktijkvoorbeelden rond actief leren bij kleuters. Hierdoor willen we enerzijds het sedentair gedrag doorbreken maar ook zorg bieden aan kleuters die moeite hebben met leerinhouden. Aan de hand van deze voorbeelden leren de deelnemers vier criteria kennen om tot een kwalitatief beweeg- en leermoment te komen met de kleuters.

Spelen met sterk cognitief functionerende kleuters
Spreker: Silvia De Ron

In elke kleuterklas heb je wel kleuters waarvan je merkt dat ze nood hebben aan extra uitdaging.  In deze werkwinkel gaan we samen op zoek naar manieren om de materialen en activiteiten in je kleuterklas naar een hoger denkniveau te tillen.  Welke spelvormen spreken aan en wat is jouw rol hierin als leraar.  We bekijken dit vanuit de verschillende ontwikkelvelden en je gaat naar huis met een reeks voorbeelden waarmee je in de klas aan de slag kan gaan.

Samen-Spel om connectie te maken met alle kleuters in je klas, ook de meest kwetsbare kinderen
Spreker: Caroline Vancraeyveldt

De kracht van de leerkracht-kindrelatie. De leerkracht doet ertoe! Maar hoe bouw je aan een kwaliteitsvolle leerkracht-kindrelatie als je “vast” zit met een kleuter? In deze werkwinkel verkennen we de Samen-Spel methodiek om connectie te maken met alle kleuters in je klas, ook de meest kwetsbare kinderen. We maken gebruik van videomateriaal, oefeningen en reflectie-opdrachten die het resultaat zijn van praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek.

Alles over spelen en meespelen
Spreker: Frederik De Schepper

Allerlei mogelijkheden van meespelen:

Wat is spelen? Hoe werkt dat eigenlijk? Waarom spelen kinderen zo veel en zo graag?
Moeten we hun spel sturen of geven we onze kinderen alle vrijheid?

Tijdens deze sessie onderzoeken we het spelen en wat daarbij de taak van de begeleider is.
We leren meespelen en passen dat toe op enkele muzische domeinen.

Meespelen en spelbegeleiding
Spreker: Hilde Van Damme

Kleuters leren door te spelen. Maar is spelen ook leren? In deze werkwinkel leggen we de focus op het begeleiden van vrij spel. Meespelen als volwaardige activiteit, maar maken we daar tijd voor? Hoe doelgericht spelen kleuters in een hoek, hebben ze spelideeën en is er spelevolutie merkbaar? Welke interessegebieden komen er aan het licht en hoe kan je als leerkracht hierop inspelen om de spelkwaliteit én het leerrendement gaandeweg te verhogen?
Geloven in de kracht van doelgericht hoekenwerk, tijd nemen voor observaties en gerichte spelimpulsen staan hierbij centraal. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal leggen we de basis voor het verkennen, verbinden en verrijken van vrij spel. Spelplezier en hoge betrokkenheid verzekerd!

Workshops Reeks 2 op lesplaats 2. DPCM
Aanbod workshops sessie 1 deel 1
donderdag 1 februari 2024 van 10:30 tot 12:30
Samen met kinderen spelverhalen opbouwen
Spreker: Levineke van der Meer

In deze werkwinkel gaat het over de onmiskenbare relatie tussen spelontwikkeling en narratieve ontwikkeling. We brengen in beeld om welke activiteiten het gaat, we verdiepen ons in het begrip narrativiteit met behulp van de theorie van Prof. Dr. Bert van Oers en kijken naar de rol van de professional om deze ontwikkeling te stimuleren. Spel aan de verteltafel en regisseerspel zijn bij uitstek activiteiten waarbij spel en narrativiteit in samenhang aan bod komen. Met behulp van beelden, praktijkverhalen en diverse spullen maken we plannen voor spelverhalen in de eigen praktijk. 

Op ontdekkingstocht naar klanken en letters
Spreker: An Van Rompaey
  • Betekenisvol en functioneel inzetten op de geletterde omgeving
  • Uitdagende activiteiten in de hoeken
  • Handvatten en inspiratie om gradueel aan de slag te gaan met klanken en letters en je klas en op je school
Godsdienstactiviteiten spelenderwijs verbinden in alle hoeken
Spreker: An De Clerck

Je gaat op tocht doorheen verschillende hoeken van je klas. Je krijgt de kans om je hoeken te bekijken vanuit de focus RKG. We gaan Jezusbeelden en Bijbelverhalen koppelen aan de verschillende hoeken en activiteiten in de klas. Kom er maar bij en beleef, speel en geniet!

Wat als spelen niet vanzelf gaat? Kansen om vanuit spelontwikkeling te starten
Spreker: Els Van Schelvergem

Wat is spel en spelontwikkeling, welke functie heeft spel? Welk aanbod past bij welke ontwikkelingsleeftijd van de kleuter en hoe komen we dan tegemoet aan hun behoeften? Het spel ontspoort soms. Hoe leren we dat begrijpen? We bekijken de mogelijkheden en valkuilen van verschillende spelvormen die geïntegreerd kunnen worden in het onderwijsaanbod binnen en buiten de klas. Kun je leren spelen? Welke aanpassingen kunnen we doen om kleuters in hun spel te ondersteunen, motiveren?

Doelgericht én digitaal spelen in de kleuterklas
Spreker: Gerben Wieczerniak

Op welke manier kan je het spelen en leren verrijken in een kleuterklas met behulp van een iPad of tablet? Waar let je op? Waar hou je rekening mee? Wat is een goede basis? 
Kom het samen ontdekken in de deze praktijkgerichte sessie.

Wis en kunde in de zandbak
Spreker: Anne Loodts

De zandbak heeft een brede reputatie: van veilige, vertrouwde plek voor de jongste kleuters tot zandbak vol verrassende materialen. Van uitnodigende ontdekhoek tot bron van ergernis. In deze werkwinkel geven we de zandbak alle wiskundige aandacht die hij verdient.   

Binnen of buiten? Nat of droog zand?  Veel of weinig zand? Potten, flessen of een weegschaal? We exploreren en beleven, met onze handen in het zand.

Breng iets mee om te scheppen en te vullen. We garanderen spelenderwijs wiskundige ontdekkingen!

Speels op stap in de omgeving!
Spreker: Maxime Marchant

Spelen en leren in de omgeving, een ideale combinatie om harmonisch te werk te gaan in de kleuterklas. Via interactieve werkvormen ervaren en onderzoeken we hoe omgevingsonderwijs kan bijdragen tot leerrijk en betekenisvol spel, en omgekeerd. We vertrekken vanuit die graffitimuur om de hoek van de school, dat kerkplein, het museum, die balletzaal, die weg van huis naar school,... als kansen om betekenisvol spel uit te lokken bij kleuters.  

Beweegvriendelijk lesgeven
Spreker: Dave Brunet en Gert Muylle

In deze werkwinkel verkennen we verschillende praktijkvoorbeelden rond actief leren bij kleuters. Hierdoor willen we enerzijds het sedentair gedrag doorbreken maar ook zorg bieden aan kleuters die moeite hebben met leerinhouden. Aan de hand van deze voorbeelden leren de deelnemers vier criteria kennen om tot een kwalitatief beweeg- en leermoment te komen met de kleuters.

Spelen met sterk cognitief functionerende kleuters
Spreker: Silvia De Ron

In elke kleuterklas heb je wel kleuters waarvan je merkt dat ze nood hebben aan extra uitdaging.  In deze werkwinkel gaan we samen op zoek naar manieren om de materialen en activiteiten in je kleuterklas naar een hoger denkniveau te tillen.  Welke spelvormen spreken aan en wat is jouw rol hierin als leraar.  We bekijken dit vanuit de verschillende ontwikkelvelden en je gaat naar huis met een reeks voorbeelden waarmee je in de klas aan de slag kan gaan.

Meespelen en spelbegeleiding
Spreker: Hilde Van Damme

Kleuters leren door te spelen. Maar is spelen ook leren? In deze werkwinkel leggen we de focus op het begeleiden van vrij spel. Meespelen als volwaardige activiteit, maar maken we daar tijd voor? Hoe doelgericht spelen kleuters in een hoek, hebben ze spelideeën en is er spelevolutie merkbaar? Welke interessegebieden komen er aan het licht en hoe kan je als leerkracht hierop inspelen om de spelkwaliteit én het leerrendement gaandeweg te verhogen?
Geloven in de kracht van doelgericht hoekenwerk, tijd nemen voor observaties en gerichte spelimpulsen staan hierbij centraal. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal leggen we de basis voor het verkennen, verbinden en verrijken van vrij spel. Spelplezier en hoge betrokkenheid verzekerd!

Aanbod workshops sessie 2 deel 2
donderdag 1 februari 2024 van 13:30 tot 15:30
Op ontdekkingstocht naar klanken en letters
Spreker: An Van Rompaey
  • Betekenisvol en functioneel inzetten op de geletterde omgeving
  • Uitdagende activiteiten in de hoeken
  • Handvatten en inspiratie om gradueel aan de slag te gaan met klanken en letters en je klas en op je school
Wat als spelen niet vanzelf gaat? Kansen om vanuit spelontwikkeling te starten
Spreker: Els Van Schelvergem

Wat is spel en spelontwikkeling, welke functie heeft spel? Welk aanbod past bij welke ontwikkelingsleeftijd van de kleuter en hoe komen we dan tegemoet aan hun behoeften? Het spel ontspoort soms. Hoe leren we dat begrijpen? We bekijken de mogelijkheden en valkuilen van verschillende spelvormen die geïntegreerd kunnen worden in het onderwijsaanbod binnen en buiten de klas. Kun je leren spelen? Welke aanpassingen kunnen we doen om kleuters in hun spel te ondersteunen, motiveren?

Doelgericht én digitaal spelen in de kleuterklas
Spreker: Gerben Wieczerniak

Op welke manier kan je het spelen en leren verrijken in een kleuterklas met behulp van een iPad of tablet? Waar let je op? Waar hou je rekening mee? Wat is een goede basis? 
Kom het samen ontdekken in de deze praktijkgerichte sessie.

Wis en kunde in de zandbak
Spreker: Anne Loodts

De zandbak heeft een brede reputatie: van veilige, vertrouwde plek voor de jongste kleuters tot zandbak vol verrassende materialen. Van uitnodigende ontdekhoek tot bron van ergernis. In deze werkwinkel geven we de zandbak alle wiskundige aandacht die hij verdient.   

Binnen of buiten? Nat of droog zand?  Veel of weinig zand? Potten, flessen of een weegschaal? We exploreren en beleven, met onze handen in het zand.

Breng iets mee om te scheppen en te vullen. We garanderen spelenderwijs wiskundige ontdekkingen!

Beweegvriendelijk lesgeven
Spreker: Dave Brunet en Gert Muylle

In deze werkwinkel verkennen we verschillende praktijkvoorbeelden rond actief leren bij kleuters. Hierdoor willen we enerzijds het sedentair gedrag doorbreken maar ook zorg bieden aan kleuters die moeite hebben met leerinhouden. Aan de hand van deze voorbeelden leren de deelnemers vier criteria kennen om tot een kwalitatief beweeg- en leermoment te komen met de kleuters.

Spelen met sterk cognitief functionerende kleuters
Spreker: Silvia De Ron

In elke kleuterklas heb je wel kleuters waarvan je merkt dat ze nood hebben aan extra uitdaging.  In deze werkwinkel gaan we samen op zoek naar manieren om de materialen en activiteiten in je kleuterklas naar een hoger denkniveau te tillen.  Welke spelvormen spreken aan en wat is jouw rol hierin als leraar.  We bekijken dit vanuit de verschillende ontwikkelvelden en je gaat naar huis met een reeks voorbeelden waarmee je in de klas aan de slag kan gaan.

Spelen in een divers klas- en schoolnest
Spreker: Inge Balliauw en Annelies Flamand

In deze sessie verken je hoe je via specifieke verrijkingen op school en in de klas kleuters al spelend en warm nest met aandacht voor diversiteit kan aanreiken. Je verkent onder andere ook inspirerende materialen van Studio Globo die je daarvoor kan gebruiken.

Samen-Spel om connectie te maken met alle kleuters in je klas, ook de meest kwetsbare kinderen
Spreker: Caroline Vancraeyveldt

De kracht van de leerkracht-kindrelatie. De leerkracht doet ertoe! Maar hoe bouw je aan een kwaliteitsvolle leerkracht-kindrelatie als je “vast” zit met een kleuter? In deze werkwinkel verkennen we de Samen-Spel methodiek om connectie te maken met alle kleuters in je klas, ook de meest kwetsbare kinderen. We maken gebruik van videomateriaal, oefeningen en reflectie-opdrachten die het resultaat zijn van praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek.

Alles over spelen en meespelen
Spreker: Frederik De Schepper

Allerlei mogelijkheden van meespelen:

Wat is spelen? Hoe werkt dat eigenlijk? Waarom spelen kinderen zo veel en zo graag?
Moeten we hun spel sturen of geven we onze kinderen alle vrijheid?

Tijdens deze sessie onderzoeken spelen en wat daarbij de taak van de begeleider is.
We leren meespelen en en passen dat toe op enkele muzische domeinen.

Meespelen en spelbegeleiding
Spreker: Hilde Van Damme

Kleuters leren door te spelen. Maar is spelen ook leren? In deze werkwinkel leggen we de focus op het begeleiden van vrij spel. Meespelen als volwaardige activiteit, maar maken we daar tijd voor? Hoe doelgericht spelen kleuters in een hoek, hebben ze spelideeën en is er spelevolutie merkbaar? Welke interessegebieden komen er aan het licht en hoe kan je als leerkracht hierop inspelen om de spelkwaliteit én het leerrendement gaandeweg te verhogen?
Geloven in de kracht van doelgericht hoekenwerk, tijd nemen voor observaties en gerichte spelimpulsen staan hierbij centraal. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal leggen we de basis voor het verkennen, verbinden en verrijken van vrij spel. Spelplezier en hoge betrokkenheid verzekerd!

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 4 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 29 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 120,00 Euro
Lesgever: De Ron Silvia
Buchner Petra
Loodts Anne
De Schuyter Kristien
van der Meer Levineke
De Backer Gerda
Brunet Dave
Van Rompaey An
Flamand Annelies
Muylle Gert
Van Craeyveldt Caroline
Marchant Maxime
De Clerck An
Van Schelvergem Els
De Schepper Frederik
Wieczerniak Gerben
Van Damme Hilde
Balliauw Inge
Teirlinck Liselot
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
1. Sint-Baafshuis (Inschrijven afgesloten)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 30 januari 2024 van 08:30 tot 15:30
2. DPCM (Inschrijven afgesloten)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • donderdag 1 februari 2024 van 08:30 tot 15:30
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 3:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.