Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL240032-01 Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Train de trainer IAC

Doelstellingen:
  • De leerondersteuners en coördinatoren breiden hun onderwijskundige expertise, inclusie-expertise en expertise op vlak van coaching uit.
  • De leerondersteuners en coördinatoren kunnen barrières herkennen en wegnemen vanuit regelgeving
  • De leerondersteuners en coördinatoren verkrijgen meer inzicht in diverse thema’s, namelijk regelgeving – leerplannen – verbindend samenwerken en agogiek.
  • De leerondersteuners en coördinatoren kunnen de nieuw verworven kennis toepassen op casuïstiek.
  • De leerondersteuners en coördinatoren reflecteren over de nieuw verworven kennis en hoe ze deze kunnen verspreiden in hun leersteuncentrum.
  • De leerondersteuners en coördinatoren wisselen ervaringen en inzichten uit met elkaar.
  • De leerondersteuners en coördinatoren reflecteren over hun ondersteuningspraktijken.
Doelgroep:

Coördinatoren en leerondersteuners uit (specifieke) leersteuncentra met een interne opdracht in het LSC rond ‘coaching en professionalisering bij IAC-trajecten (individueel aangepast curriculum) in het gewoon onderwijs’. 

De deelnemers:

  • hebben de basisinzichten rond IAC al onder de knie.
  • hebben al ervaring opgedaan in het meedenken rond concrete IAC-trajecten in het gewoon onderwijs.
  • engageren zich voor het volledige traject.

In samenspraak tussen de directie van het LSC en de PB wordt bekeken welke leerondersteuners in aanmerking komen voor deze Train-de-trainer.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Professionalisering voor coördinatoren en leerondersteuners die binnen hun leersteuncentrum voornamelijk rond IAC bezig zijn.  De geplande inhouden van dit traject zijn:

  • regelgeving,
  • leerplannen,
  • verbindend samenwerken/agogiek.
Strategie en methode:

Elk thema start met een Vlaanderenbrede inhoudelijke online sessie.

Daarop volgt een regionaal supervisiemoment waarbij concrete casuïstiek wordt besproken en bekeken wordt hoe men met de aangeboden inhouden aan de slag kan in zijn eigen (specifiek) leersteuncentrum.

Sessies: 6 sessie(s)
Voorwaarde:
  • Kandidaat deelnemers schrijven zich in na overleg met de directie van het LSC.
  • Deelnemen kan enkel aan het volledige traject.

Voor dit initiatief mogen maximum 10 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 20 oktober 2024 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Lesgever: Ranschaert Inge
Meire Annemarie
Blaton Begga
Uyttendaele Erika
Mertens Sara
Verboven Katleen
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Hybride
(Kaart)
  • Reeks 1:
    • maandag 21 oktober 2024
      Online sessie (kaart)
      van 13:00 tot 15:30
    • dinsdag 10 december 2024
      Lesplaats nog niet gekend (kaart)
      van 09:00 tot 11:30
    • donderdag 16 januari 2025
      Online sessie (kaart)
      van 13:00 tot 15:30
    • dinsdag 1 april 2025
      Lesplaats nog niet gekend (kaart)
      van 09:00 tot 11:30
    • woensdag 30 april 2025
      Online sessie (kaart)
      van 13:00 tot 15:30
    • dinsdag 27 mei 2025
      Lesplaats nog niet gekend (kaart)
      van 09:00 tot 11:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.