Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP230120-01 Receptieve vaardigheden, een inspiratiesessie voor leraren MVT

Hoe formuleer je doelgerichte communicatieve opdrachten voor de receptieve vaardigheden?

  • Tijdens dit initiatief maak je kennis met de term 'doelgerichte communicatie', bekeken vanuit de receptieve vaardigheden.
  • Je leert doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie opstellen.
  • Je formuleert criteria voor de evaluatie van receptieve opdrachten.
  • Je maakt kennis met de 'evaluLEERroosters' voor receptieve vaardigheden.
Doelstellingen:
  • Je formuleert doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie met het communicatiemodel als leidraad.
  • Je formuleert criteria voor een kwaliteitsvolle evaluatie van de leerplandoelen voor receptie.
  • Je verkent inspirerende kaders voor een kwaliteitsvolle evaluatie van de receptieve leerplandoelen.
  • Je onderzoekt de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen voor receptie.
  • Je ontdekt kansen om de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen voor receptie te verhogen.
  • Je ontwikkelt concrete acties om de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen voor receptie te verhogen.
  • Je wisselt ervaringen en materialen uit met collega's.
Doelgroep:
  • Leraren MVT so
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Leraren moderne vreemde talen signaleren veel vragen rond het opstellen van leerplangerichte opdrachten voor receptieve vaardigheden.
Na een plenummoment is er ook ruimte om zelf of met je collega's aan de slag te gaan om eigen opdrachten voor receptieve vaardigheden te optimaliseren. We voorzien ook ruimte voor uitwisseling van ervaringen en materialen en bespreken we hoe je met evaluLEERroosters receptieve vaardigheden kan evalueren.

Strategie en methode:
  • Toelichting in plenum
  • Individuele reflectie
  • Samenwerking in kleine groepen
  • Samenwerking in plenum
Bijkomende info:
Graag meebrengen voor deze sessie: een geanonimiseerde lees- of luisteropdracht van één van je leerlingen in viervoud.
 
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Kennis van de leerplannen van jouw vak.
 

Voor dit initiatief kan je tot 5 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 5,00 Euro
Lesgever: Peeters Mariella
Verheyen Christel
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Theologisch en Pastoraal Centrum
Groenenborgerlaan 149
2020 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • dinsdag 30 januari 2024 van 13:30 tot 16:00 (Afgelast)
  • Reeks 3: (8 vrije plaatsen)
    • maandag 13 mei 2024 van 13:30 tot 16:30
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 2:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.