Aanmelden




Laden…

Even geduld...

KOEPCBA0DLP230014-FR-02 Spreken en mondelinge interactie breed evalueren tijdens de lessen Frans. Hoe begin ik eraan?

Spreekvaardigheid en mondelinge interactie evalueren tijdens de lessen is een hele opgave. En al zeker in klassen met veel leerlingen. Hoe begin je eraan? Hoe evalueer je het spreken zo breed en doelgericht mogelijk? Welke tools kun je inzetten? Hoe kun je de lestijd zo efficiënt mogelijk benutten? Je komt het te weten tijdens deze nascholing. 

Doelstellingen:
  • Je denkt na over mogelijke evaluatiecriteria.
  • Je reflecteert over de organisatorische aanpak van de evaluatie.
  • Je maakt kennis met evaluatietools om uit te proberen in de eigen klaspraktijk.
  • Je wisselt onderling praktijkervaringen uit.
  • Je werkt evaluatietools uit.
Doelgroep:
  • Leraren die Frans geven in het 5de en 6de leerjaar van het basisonderwijs 
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Deze sessie sluit aan op de navorming “Meer kansen tot echt spreken en mondelinge interactie tijdens de les Frans. Hoe begin ik eraan?”.

We bespreken een efficiënte, brede en doelgerichte aanpak voor de evaluatie van spreekvaardigheid en mondelinge interactie. We gaan na hoe we deze op een haalbare manier kunnen realiseren. Aan de hand van authentiek lesmateriaal proberen we tools (o.a. evaluatieroosters, kijkwijzers, rubrics) uit die ons hierbij kunnen ondersteunen.

Tijdens het terugkommoment wisselen we praktijkervaringen uit, werken we samen aan concrete evaluatietools en leren we van elkaar.

Strategie en methode:

Dit is een interactieve werksessie met input en een werkmoment door de nascholer. Aansluitend bij de sessie is er een opdracht: de leraren proberen het evaluatiemateriaal uit in de klas. Tijdens het terugkommoment, onder leiding van de pedagogisch begeleider, wisselen de deelnemers praktijkervaringen uit en werken ze samen ook concrete evaluatietools uit. 

Bijkomende info:

De werkelijke kostprijs van dit professionaliseringsinitiatief bedraagt 60 euro/sessie. Wij bieden dit initiatief aan een verminderde prijs aan, dit is mogelijk door tussenkomst van de overheid.

De deelnemers brengen het leer-/werkboek van de methode Frans, laptop of tablet mee. 

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

De deelnemers hebben de eerste sessie Meer kansen tot echt spreken en mondelinge interactie tijdens de les Frans. Hoe begin ik eraan? gevolgd en/of zijn voldoende vertrouwd met de doelen van mondelinge taalvaardigheid Frans. 

Er zijn minstens 5 deelnemers nodig om dit initiatief te kunnen laten plaatsvinden.


Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand inschrijven en tot 7 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Lesgever: De Ron Silvia
Olivier Dominiek
Vanden Waeyenbergh Mia
Schelfaut Bavo
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Centrum d'Abdij (Inschrijven afgesloten)
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek (Kaart)
  • Reeks 1: (Inschrijven afgesloten)
    • maandag 5 februari 2024 van 09:00 tot 12:00
    • woensdag 8 mei 2024 van 09:00 tot 12:00
Katholiek Onderwijs Vlaanderen (Inschrijven afgesloten)
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 2: (Inschrijven afgesloten)
    • maandag 26 februari 2024 van 09:00 tot 12:00
    • dinsdag 14 mei 2024 van 09:00 tot 12:00
Theologisch en Pastoraal Centrum (Afgelast)
Groenenborgerlaan 149
2020 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 3: (Afgelast)
    • maandag 4 maart 2024 van 09:00 tot 12:00
    • dinsdag 21 mei 2024 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.