Werkgroepen: tweede, kortdurende werkgroep of vervolg langdurende werkgroep.
Overzicht kortdurende werkgroepen:
DK1. Kwaliteitsvolle leerkracht-kind-interacties. De leerkracht doet ertoe! Hoe kan de leerkracht het verschil maken? Evelien Buyse, Centrum voor ErvaringsGericht Onderwijs, Onderzoeksgroep Onderwijs & Opleidingskunde, Leuven
DK2. “STOP 4-7”. Samen sterker Terug Op Pad. Een interventieprogramma voor jonge kinderen met ernstige gedragsproblemen van 4 tot 7 jaar waarbij de kinderen, de ouders en de leerkrachten worden betrokken. Wim De Mey, STOP 4-7-team, Universiteit Gent
DK3. Pesten op het werk… ook in de leraarskamer? Preventie en ondersteuning. Karen Van den Broek, IDEWE, Hasselt
DK4. Leren omgaan met grensoverschrijdend gedrag: perspectief van een directeur. Jo Voets, pedagogisch directeur van het observatie-en behandelingscentrum Bethanië, Genk-Hasselt
Overzicht langdurende werkgroepen:
DL1. Werken met het Vlaggensysteem (Sensoa): pedagogisch reageren op seksueel grensoverschrijdend gedrag. Karen De Wilde, nascholer Relationele en Seksuele Vorming – DNI-VVKBuO
DL2. Omgaan met gedragsproblemen, gekaderd vanuit cognitieve versus sociaal-emotionele ontwikkeling bij personen met een (verstandelijke) beperking, gebaseerd op de ontwikkelingsdynamische benadering van Anton Došen.
Leen De Neve, orthopedagoge in Outreach De Steiger - De Meander, lid van de regiegroep project SEN-SEO (SEN vzw) betr. emotionele ontwikkeling bij mensen met een verstandelijke beperking.
|