Er is een grote behoefte in de scholen naar nascholing op gebied van ICT. Deze behoefte splitst zich op in een aantal sectoren nl. nascholing van de technische ICT-coördinator en de pedagogische ICT-coördinator, nascholing voor het integreren van ICT in de vakken, nascholing van specifieke ICT-toepassingen in studiegebieden, nascholing van toegepaste informatica in de handelsrichtingen. Naast deze nascholing is er ook behoefte aan concreet lesmateriaal en leerboekjes.
In de Nascholingen ICT willen we via typelessen met uitgewerkte leereenheden en uitgebreid didactisch oefenmateriaal de leerkrachten vertrouwd maken met de (nieuwe) ICT-toepassingen, media en ontwikkelomgevingen. De leereenheden en het didactisch oefenmateriaal kunnen de leerkrachten direct meenemen en toepassen in hun eigen klaspraktijk.
Tevens willen we ICT-coördinatoren door middel van vormingsdagen op de hoogte brengen van en vertrouwd maken met de nieuwste ontwikkelingen op gebied van hard-en software en de toepassingsmogelijkheden ervan in een schoolomgeving.
Er wordt voor het project samengewerkt met de pedagogische begeleiding en de leerplanmakers. Hun inbreng is richtinggevend voor de aangeboden modules.