Aanmelden




Laden…

Even geduld...

1112/02/002 eloV: hoe efficiënt een elektronische cursus opbouwen?

Doelstellingen:

Na deze sessie hebben de deelnemers een zicht op de mogelijkheden van het opbouwen van een elektronische cursus in het e-leerplatform eloV: hoe kan de cursus ingedeeld worden, welke inhoud kan aangeboden worden, welke mogelijkheden kunnen ingebouwd worden om de leerling in de cursus te laten werken.

Doelgroep:

Alle leraren secundair onderwijs.

Aanbieder: Dienst nascholing en internationalisering van het VSKO (DNI) i.s.m. Nascholingen ICT van het VVKSO
Inhoud:

Een elektronische cursus opzetten is iets helemaal anders dan een handboek maken of een gekopieerde cursus gebruiken. In deze sessie belichten we vooral wat er moet gebeuren om een didactisch verantwoorde eloV-cursus op te bouwen. Er is onder andere aandacht voor:

  • het inrichten van het cursusmenu
  • opmaak van de cursus
  • het plaatsen van inhoud onder vele vormen (teksten, presentaties, filmpjes, leermodules, oefeningen)
  • plaatsen van meerdere documenten in één keer
  • mogelijkheden om de leerling te laten werken in de cursus via blogs, journaals, fora, opdrachten
Bijkomende info:

Deelnemers die niet beschikken over een eloV-account krijgen een tijdelijke gratis account en een eloV-cursus om deze materie in te oefenen. Op aanvraag wordt de sessie ook in de eigen school gegeven. Voor bijkomende informatie kunt u een e-mail sturen naar paul.decuypere@vsko.be

De modaliteiten zijn aangepast vanaf het schooljaar 2011-2012. U kunt ze hier nalezen.

Kwalificatie:

nieuw

Voorwaarde:

Goede kennis van het algemeen pc-gebruik (Windows, Verkenner, Word ...)


Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.