Aanmelden




Laden…

Even geduld...

2/13/02-1.12H Juridisch administratieve vorming

Doelstellingen:

Ons hoofddoel is een schoolleider vormen die met meer inzicht in zijn werk én in zichzelf, competenties heeft ontwikkeld om in een steeds veranderende schoolcontext leiding te geven,  het beleidsvoerend vermogen van de school te vergroten en die zichzelf blijvend lerend opstelt in een voortdurende wisselwerking tussen actie en reflectie.

Doelgroep:

De beginnende schoolleider in een katholieke basisschool voor het gewoon en buitengewoon basisonderwijs.

Aanbieder: Dienst nascholing en internationalisering van het VSKO (DNI) i.s.m. Interdiocesane Stuurgroep ProfS
Inhoud:

Tijdens deze sessies krijg je zicht op de verschillende taakgebieden van de directeur, we helpen je wegwijs te raken in het zoeken naar informatie. Het raadplegen van bronnen wordt aan de hand van concrete voorbeelden ingeoefend. Het stap voor stap leren invullen van de BaO-formulieren en de thematiek van personeelsformatie conform het lestijdenpakket worden eveneens behandeld. Het statuut en de omkadering van het godsdienstonderwijs krijgt hier zijn plaats.                                

Vanuit een overzicht van de verschillende fasen in de loopbaan van een personeelslid wordt ingezoomd op de administratieve en statutaire gevolgen. Deze inzichten worden gekoppeld aan de website van het VVKBaO.

Tijdens de sessie die georganiseerd wordt in samenwerking met COV wordt het thema ‘verloven’ behandeld alsook de bijzondere regels en wetgeving in verband met terbeschikkingstelling en reaffectatie komen aan bod.

Strategie en methode:

In alle ProfS-opleidingssessies gaan we interactief te werk en vragen van jou een actieve deelname. Je wordt gestimuleerd het aanbod persoonlijk te verwerken. Via tussentijdse, voor jou zinvolle opdrachten, kan je de aangeboden materie op een eigen wijze en in de eigen praktijksituatie integreren. De informatie wordt zoveel mogelijk afgestemd op je specifieke werksituatie. De methodieken die gehanteerd worden zijn bruikbaar naar je team toe.

In de reflectiegroepen staat jouw praktijk centraal en vooral de reflectie hierop. Reflectie op eigen handelen leidt tot fundamenteel en levenslang leren en biedt de meeste garanties dat de verworven kennis en vaardigheden vertaald worden in je eigen praktijk.

Iedere cursist krijgt een paswoord op de elektronische leeromgeving. Discussieforums en bevragingen kunnen op deze leeromgeving worden georganiseerd.

Een netwerk van beginnende schoolleiders is een belangrijk onderdeel van de krachtige leeromgeving die we met deze opleiding willen opzetten.

Bijkomende info:

Deze module behoort tot de ProfS-opleiding, je kan je hiervoor niet afzonderlijk inschrijven. Beginnende directeurs (gewoon of buitengewoon basisonderwijs) kunnen zich voor ProfS aanmelden bij Ann Van Steertegem (ann.vansteertegem@vsko.be). Je ontvangt een uitnodiging voor de dag van de beginnende schoolleider. Je kan ter plaatse inschrijven voor de opleiding.

Sessies: 7 sessie(s)
Voorwaarde:

Indien je het schooljaar (september) start als schoolleider kan je meteen in het eerste jaar instappen. De groepen zijn per bisdom samengesteld.

Lesgever: Vanherle Marleen
Van Steertegem Ann
Kemps Fred
Vandueren Rob
Ruymbeke Hugo
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Hasselt (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 11 september 2013 van 09:00 tot 12:00
    • donderdag 19 september 2013 van 09:00 tot 12:00
    • woensdag 6 november 2013 van 09:00 tot 12:00
    • woensdag 4 december 2013 van 09:00 tot 12:00
    • donderdag 16 januari 2014 van 09:00 tot 16:00
    • woensdag 2 april 2014 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.