Aanmelden




Laden…

Even geduld...

2/13/02-3.5A Inderdiocesane proeven (IDP)

Doelstellingen:

Ons hoofddoel is een schoolleider vormen die met meer inzicht in zijn werk én in zichzelf, competenties heeft ontwikkeld om in een steeds veranderende schoolcontext leiding te geven,  het beleidsvoerend vermogen van de school te vergroten en die zichzelf blijvend lerend opstelt in een voortdurende wisselwerking tussen actie en reflectie.

Doelgroep:

De beginnende schoolleider in een katholieke basisschool voor het gewoon en buitengewoon basisonderwijs.

Aanbieder: Dienst nascholing en internationalisering van het VSKO (DNI) i.s.m. Interdiocesane Stuurgroep ProfS
Inhoud:

De resultaten van de interdiocesane proeven (IDP) zijn outputgegevens waarmee de school haar eigen werking kan beoordelen. Ze helpen een antwoord te vinden op de vraag of men erin slaagt de getoetste leerplandoelen van de leergebieden Nederlands en wiskunde doorheen de basisschool bij de leerlingen te realiseren.
De resultaten kunnen gebruikt worden bij de evaluatie van de schoolwerking. Aan de hand van een lees- en kijkwijzer leren we om het eigen IDP-rapport te lezen en te analyseren. De deelnemers die in 2013
aan IDP deelnamen en hun resultaten van IDP6 elektronisch invoerden of online deelnamen brengen het gedownloade IDP6-rapport 2013 van de eigen school mee naar de sessie.

Strategie en methode:

In alle ProfS-opleidingssessies gaan we interactief te werk en vragen van jou een actieve deelname. Je wordt gestimuleerd het aanbod persoonlijk te verwerken. Via tussentijdse, voor jou zinvolle opdrachten, kan je de aangeboden materie op een eigen wijze en in de eigen praktijksituatie integreren. De informatie wordt zoveel mogelijk afgestemd op je specifieke werksituatie. De methodieken die gehanteerd worden zijn bruikbaar naar je team toe.

In de reflectiegroepen staat jouw praktijk centraal en vooral de reflectie hierop. Reflectie op eigen handelen leidt tot fundamenteel en levenslang leren en biedt de meeste garanties dat de verworven kennis en vaardigheden vertaald worden in je eigen praktijk.

Iedere cursist krijgt een paswoord op de elektronische leeromgeving. Discussieforums en bevragingen kunnen op deze leeromgeving worden georganiseerd.

Een netwerk van beginnende schoolleiders is een belangrijk onderdeel van de krachtige leeromgeving die we met deze opleiding willen opzetten.

Bijkomende info:

Deze module behoort tot de ProfS-opleiding, je kan je hiervoor niet afzonderlijk inschrijven.

Sessies: 1 sessie(s)
Lesgever: Duerloo Marleen
Masquillier Bart
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
De Hoge Rielen (Inschrijven afgesloten)
Molenstraat 62
2460 Kasterlee (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 8 oktober 2013 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.