Aanmelden




Laden…

Even geduld...

8/20/01-03-141 Office 365: Opzetten van een Office 365 omgeving, overzicht van functies en gebruikersbeheer en AD integratie

Omdat je een startende beheerder bent van een Office365 omgeving. Ben je geïnteresseerd in nascholingen over Cloud services dan is de nascholing “Office 365: Opzetten van een Office 365 omgeving, overzicht van functies en gebruikersbeheer en AD integratie" iets voor jou. Ook van toepassing voor ict-coördinatoren in het basisonderwijs.

Doelstellingen:

Aan het eind van deze nascholing zal je als ICT-coördinator een eigen Office365-omgeving kunnen opzetten, gebruikers en groepen kunnen aanmaken en een overzicht hebben van de functionaliteiten van Office365.

Doelgroep:

ICT-coördinatoren

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Honderden scholen in Vlaanderen rekenen elke dag op dit platform om met personeel en leerlingen dagdagelijks samen te werken.

In deze cursus verkennen we wat Office 365 is, hoe ermee te werken en welke stappen nodig zijn om het op te zetten.

Meer concreet behandelen we:

  • De onderdelen en licenties van Office 365
  • De configuratie van de domeinnaam
  • Het aanmaken en beheer van gebruikers
  • Het aanmaken en beheer van diverse soorten groepen
  • Het integreren van office 365 met je lokale AD.
  • Gedeelde mailboxen, agenda’s en privacy gevoelige mailboxen.
  • OneDrive hanteren en synchroniseren.
  • OneNote Class Notebooks en teams (kort).

Bedoeling is om tijdens deze nascholing op het eigen platform te werken. Indien er nog geen omgeving is, wordt tijdens de cursus een omgeving aangemaakt.

Aanwezigen moeten HOOFDBEHEERDER zijn op hun omgeving. Indien de domeinnaam gekoppeld moet worden, is ook een beheerders toegang tot de DNS hosting nodig.

Strategie en methode:

In deze nascholing werkt iedere cursist in een eigen cloudomgeving.

Hierbij staat uitwisseling met collega’s en delen van ervaringen centraal.

Na deze cursus wil je meteen aan de slag gaan.

Bijkomende info:

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief kan je nalezen op: https://pro.katholiekonderwijs.vlaanderen/professionalisering-modaliteiten?preview

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Herneming

Voorwaarde:

Geen


Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand inschrijven en tot 10 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 120 Euro
Lesgever: Maginet Elsje
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info ICT-projecten: +32 2 507 07 66 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
webinar (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 24 september 2020 van 09:00 tot 12:00
    • donderdag 1 oktober 2020 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 24 september 2020 van 09:00 tot 12:00
    • donderdag 1 oktober 2020 van 09:00 tot 12:00
Computerklas Regio Antwerpen (Afgelast)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.