Kansen bieden voor schoolteams die aan de slag willen met hun doorlichtingsverslag 1a-1b, schoolteams die nog geen vernieuwde doorlichting gehad hebben, voor schoolteams die hun verslag een beetje vergeten zijn. Inspectie 2.0: kansen en valkuilen voor kwaliteitsontwikkeling op school.
Doelgroep:
Directies met kernteam. In het opvolgend netwerk is het sterk aanbevolen om een leraar uit het kleuteronderwijs en het lager onderwijs mee te laten aansluiten. Voor kleine teams dit is bespreekbaar.
Inhoud:
Deze nascholing is een afwisseling tussen input en activerende werkvormen waarbij de nadruk ligt op de uitwerking door het (kern)team. De gehanteerde methodieken faciliteren input van elk kernteam/ teamlid en nodigen uit tot versterkende dialoog.
Tijdens de eerste sessie wordt de kwaliteitszorg versus kwaliteitsontwikkeling op school nader bekeken. Ook komen de verschillende mogelijkheden tot verdere uitwerking en aanpak bij een verbeterplan na schooldoorlichting aan bod .?
In het aansluitend netwerk volgt nadien een meer concrete uitwerking voor een gekozen onderdeel van dit verbeterplan. Hierbij wordt het kwaliteitsdenken toegepast via het doorlopen van de PDCA-cyclus. We vertrekken steeds vanuit het doorlichtingsverslag?van de eigen school en maken gebruik van de aanwezige sterktes in het team als hefboom voor verdere ontwikkeling.
Plaats en Data:
PB Regio Limburg
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)