We werken kwaliteitsvol. Ons vertrekpunt is de beginsituatie en de noden/vragen van de deelnemers. Samen verfijnen we de doelen van het netwerk passend bij die noden/vragen. De werkwijze wordt afgestemd en waar nodig splitsen we het netwerk op (in functie van aantal geïnteresseerden, regionale opsplitsing, differentiatie op basis van kennis (basis vs verdieping), niveaugebonden vragen, soob van de doelgroep …). Regelmatig nemen we tijd voor reflectie en evaluatie van proces en product. We delen onze oogst met andere scholen en groepen om ook hen verder te inspireren.
Data voor sessie 2 en 3 worden afgesproken op de eerste bijeenkomst. In dit netwerk ga je met de verkregen inzichten actief aan de slag in je eigen lespraktijk of laat je je inspireren voor de toekomst. Samen met andere collega’s wissel je kennis en ervaringen uit om zo je eigen werking te versterken. Het cyclisch proces van handelingsplanning is de rode draad. We organiseren 3 netwerkmomenten. Eenmaal per schooljaar wordt er aan werkplekleren gedaan. De werkgroep is dan te gast in de school van een lid van de werkgroep.