PBRMCSO0DLP210251-01 Herhalingssessie van het didactisch atelier bij het leerplan II-Wis-a 'Data en onzekerheid'
Dit atelier sluit aan bij volgende doelen van het leerplan Wiskunde voor de A-finaliteit (II-Wis-a)
Tijdens deze sessie verkennen we het inhoudelijk verschil tussen de rubrieken “Voorstellingen van verbanden” en “Data en onzekerheid”.
Doelstellingen:
Als vakbegeleider zetten we in op blended leren om jou te ondersteunen bij de realisatie van jouw leerplan. Dat betekent dat we jou professionaliseren via een leerpad dat bestaat uit:
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
De opbouw van het leerpad verloopt als volgt:
- 1 generieke sessie: je verkent zelfstandig of in team het vormingsconcept, het leerplanconcept, de uitgangspunten en de structuur van de leerplannen.
- 2 basissessie: je leert wat specifiek is aan jouw leerplan, met eventuele verwerkingsopdrachten en/of -momenten voorzien.
- 3 verdiepende sessie: je legt de link tussen jouw leerplan en jouw klaspraktijk. Je rondt dit leerpad af met een online en/of fysiek contactmoment met je vakbegeleider.
We wensen je een aangename verkenning.
Strategie en methode:
Doelen van de sessie
- Inzicht krijgen in de leerplandoelen uit de rubrieken “Voorstellingen van verbanden” en “Data en onzekerheid” van het leerplan wiskunde A-finaliteit.
- Aan de slag gaan met enkele concrete voorbeelden.
Aard van de sessie
Informatief en inspirerend
Korte omschrijving van de inhoud/verloop
- Tijdens deze sessie verkennen we het inhoudelijk verschil tussen de rubrieken “Voorstellingen van verbanden” en “Data en onzekerheid”.
- Daarnaast krijg je achtergrondinformatie bij de leerplandoelen en de bijhorende wenken.
- We maken de doelen concreet via inspirerende voorbeelden.
Bijkomende info:
Dit atelier sluit aan bij volgende doelen van het leerplan Wiskunde voor de A-finaliteit (II-Wis-a):
- LPD 11: De leerlingen lezen informatie over een verband af uit een tabel of grafiek.
- LPD 12: De leerlingen stellen verbanden voor door gebruik te maken van grafieken en tabellen: grafiek schetsen bij een gegeven tabel; tabel opstellen bij een gegeven grafiek, bij een gegeven verwoording.
- LPD 13: De leerlingen interpreteren de mediaan, het rekenkundig gemiddelde en de variatiebreedte van numerieke gegevens op basis van berekeningen met ICT.
- LPD 14: De leerlingen interpreteren kwantitatieve informatie uit grafische voorstellingen: frequentietabel met absolute en relatieve frequenties, staafdiagram, cirkeldiagram, lijndiagram en histogram.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Na inschrijven ontvang je automatisch de link naar MS-teams.
Bijdrage:
0,00 Euro
Lesgever:
Debraekeleer Tom
Cools Filip
Brebels Nico
Vermeyen An
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via MS-TEAMS
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- donderdag 14 oktober 2021
van
09:00
tot
11:00