Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP210249-02 Herhalingssessie van het didactische atelier bij het leerplan II-MaVo-a 'Financieel-economische vorming'

Dit atelier sluit aan bij volgende doelen uit het leerplan Maatschappelijke Vorming voor de A-finaliteit (II-MaVo-a)

Doelstellingen:

Als vakbegeleider zetten we in op blended leren om jou te ondersteunen bij de realisatie van jouw leerplanDat betekent dat we jou professionaliseren via een leerpad dat bestaat uit:

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

De opbouw van het leerpad verloopt als volgt:

  • 1 generieke sessie: je verkent zelfstandig of in team het vormingsconcept, het leerplanconcept, de uitgangspunten en de structuur van de leerplannen.
  • 2 basissessie: je leert wat specifiek is aan jouw leerplan, met eventuele verwerkingsopdrachten en/of -momenten voorzien.
  • 3 verdiepende sessie: je legt de link tussen jouw leerplan en jouw klaspraktijk. Je rondt dit leerpad af met een online en/of fysiek contactmoment met je vakbegeleider.

We wensen je een aangename verkenning.

Strategie en methode:

Doelen van de sessie

  • Je krijgt zicht op de afbakening en de didactische wenken van de leerplandoelen.
  • Je wordt geïnspireerd door concrete voorbeelden in verband met een mogelijke didactische aanpak

Aard van de sessie

informatief en inspirerend

Korte omschrijving van de inhoud/verloop

  • Aan de hand van concreet materiaal zoals folders laten we de leerlingen reflecteren over hun aankoopgedrag en budgettaire keuzes.
  • We laten informatie opzoeken i.v.m. een studentenjob (rechten en plichten, berekening nettoloon …)
  • Vanuit een aangifteformulier van een concreet schadegeval uit de leefwereld van de leerlingen laten we hen kennismaken met begrippen zoals aansprakelijkheid, verantwoordelijkheid, franchise…
Bijkomende info:

Dit atelier sluit aan bij volgende doelen uit het leerplan II-MaVo-a:

  • LPD 24 - De leerlingen bespreken de voordelen van het werken met een studentenovereenkomst.
  • LPD 25 – De leerlingen illustreren dat de prijs van een aankoop beïnvloed wordt door kortingen, eenmalige kosten en terugkerende kosten.
  • LPD 26 De leerlingen maken in gesimuleerde situaties bewuste budgettaire keuzes bij aankopen.
  • LPD 27 De leerlingen bespreken een concreet schadegeval aan de hand van een aangifteformulier.
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

Na inschrijven ontvang je automatisch de link naar MS-Teams.

Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Vancluysen Wendy
Zwartjes Luc
Cuypers Anne-Lise
Vermeyen An
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via MS-TEAMS (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 18 oktober 2021 van 10:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.