Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP210249-05 Herhalingssessie van het didactische atelier bij het leerplan II-MaVo-a 'Ruimtelijke vorming'

Dit atelier sluit aan bij volgende doelen uit het leerplan Maatschappelijke Vorming voor de A-finaliteit (II-MaVo-a)

Doelstellingen:

Als vakbegeleider zetten we in op blended leren om jou te ondersteunen bij de realisatie van jouw leerplanDat betekent dat we jou professionaliseren via een leerpad dat bestaat uit:

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

De opbouw van het leerpad verloopt als volgt:

  • 1 generieke sessie: je verkent zelfstandig of in team het vormingsconcept, het leerplanconcept, de uitgangspunten en de structuur van de leerplannen.
  • 2 basissessie: je leert wat specifiek is aan jouw leerplan, met eventuele verwerkingsopdrachten en/of -momenten voorzien.
  • 3 verdiepende sessie: je legt de link tussen jouw leerplan en jouw klaspraktijk. Je rondt dit leerpad af met een online en/of fysiek contactmoment met je vakbegeleider.

We wensen je een aangename verkenning.

Strategie en methode:

Doelen van de sessie

  • Inzicht verwerven in plaatsbegrip
  • Werken met geografische hulpbronnen
  • Systeemdenken toepassen bij duurzaamheidskwesties.

Aard van de sessie

Informatief en activerend

Korte omschrijving van de inhoud/verloop

  • In het nieuwe leerplan mavo neemt het ruimtelijk bewustzijn een grotere plaats in. Concreet krijgen leerlingen inzicht in het begrip ’plaats’ in allerhande betekenissen en ervaren ze hoe ze via allerhande hulpmiddelen tot plaatsbegrip kunnen komen.
  • Dit atelier bezorgt je eerst wat achtergrondinfo en vervolgens inzicht in hoe je deze doelen op een haalbare manier kan realiseren met jouw leerlingen.
  • We werken hands-on zodat je na de sessie materiaal hebt voor de klaspraktijk.
Bijkomende info:

Dit atelier sluit aan bij volgende doelen van het leerplan Maatschappelijke Vorming:

  • LPD 15 - De leerlingen beschrijven de bewegingen van de aarde en de gevolgen ervan op het leven
  • LPD 17 - De leerlingen passen systeemdenken toe bij duurzaamheidskwesties.
  • LPD 20 - De leerlingen leggen aan de hand van een aangereikt voorbeeld uit hoe personen een eigen betekenis geven aan plaatsen.
  • LPD 21 - De leerlingen situeren personen, plaatsen, patronen of processen aan de hand van geografische hulpbronnen vanuit relevante ruimtelijke invalshoeken.
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

Na inschrijven ontvang je automatisch de link naar MS-Teams.

Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Debraekeleer Tom
Zwartjes Luc
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via MS-TEAMS (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 28 oktober 2021 van 13:30 tot 16:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.