Vooraf:
Sessie:
De sessie gaat online door.
We bekijken eerst de technische aspecten van de QR-codes en maken zelf al eens een QR-code aan.
Daarna bekijken we een cursus van één van de deelnemers en gaan na waarvoor we QR-codes kunnen gebruiken aan de hand van enkele vragen:
- Welke begeleidende informatie kan een leerling gebruiken als hij met een opdracht aan het werk gaat?
- Wat gaat soms fout als leerlingen hier aan het werk zijn en waar kunnen we hulpmiddelen inbouwen?
- Welke extra ondersteuning kunnen we in deze cursus inbouwen voor leerlingen die het moeilijk hebben?
- Welke herhalingsinfo kunnen we voorzien voor leerlingen?
We maken enkele QR-codes aan bij concrete situaties en geven ze een plaatsen ze in de cursus.
Na deze sessie gaan de deelnemers verder aan de slag.
Je krijgt als opdracht om ideeën uit te proberen en uit te werken voor je eigen cursus / opdrachten.
Daarna:
We voorzien een kort online terugkommoment.
Je presenteert een voorbeeld van wat je in je eigen cursus hebt toegevoegd aan leerondersteuning voor de leerlingen met behulp van QR-codes.
We kijken waar er nog extra ondersteuning nodig zou kunnen zijn:
- Wat liep goed?
- Wat lukte niet goed?
- Wat heb je nog nodig om hier verder mee aan de slag te gaan?
- Moeten we nog verdere stappen ondernemen: nascholing, verdere begeleiding, bijkomende sessie, …?
Aanvullende informatie:
Naast dit algemene traject zijn er nog enkele andere specifieke trajecten rond QR-codes.