Aanmelden




Laden…

Even geduld...

SUBPALG0LST210247-25TM Leerondersteuning door teamteaching: Babbelen geeft TEAMkracht

Zoeken jullie de oplossing voor ondersteuning van leerlingen met leervertraging in teamteaching?
Willen jullie met een team starten met co-/teamteaching en al vanaf het begin op een verbindende manier samenwerken?
Zijn jullie al een tijdje bezig met co-/teamteaching en hebben jullie het gevoel dat er nog meer uit jullie samenwerking te halen is?
Lopen jullie vast in de teamteaching? Hebben jullie het gevoel altijd in hetzelfde patroon te vervallen? Krijgen jullie voorstellen of bedenkingen over de samenwerking moeilijk uitgesproken in de hele groep?

Dan komen we graag in jullie school om zowel van de opstart, als van de verdere samenwerking, een verrijking te maken voor het hele team en voor de leerlingen in je klas!

Doelstellingen:
  • Kennismaken met de doelen, mogelijkheden en eventuele valkuilen van de verschillende vormen van co-/teamteaching
  • Nagaan hoe teamteaching de leerlingen met leervertraging kan helpen.
  • Verwoorden wat je met teamteaching wil bereiken voor jezelf, de groep collega’s en de leerlingen.
  • Reflectievragen leren kennen die je helpen om op voorhand met je team na te denken over jullie gemeenschappelijke visie, praktische noden en om goede afspraken te maken rond de samenwerking.
  • Kennismaken met de babbelkaartjes van Artevelde hogeschool die je kunnen helpen om de teamteaching in goede banen te leiden voor en tijdens het proces.
Doelgroep:
  • Leraren(teams) secundair onderwijs die willen starten met teamteaching en leraren die al een tijdje bezig zijn met teamteaching, maar er meer uit willen halen

Enkel toegankelijk voor leden van Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Co-/teamteaching, hoe begin je daaraan? Welke vragen stel je jezelf, het team waarmee je samenwerkt en het beleid voor je ermee start? Welke vormen van teamteaching bestaan? Welke voordelen kan lesgeven in team bieden voor leerlingen die leervertraging opliepen? Hoe formuleer je de doelen die je wil bereiken door als team lessen voor te bereiden, uit te voeren en bij te sturen achteraf? Welke praktische afspraken maak je best op voorhand? Wat kun je op voorhand doen om meer kans op succes te hebben? Welke taak zie je voor jezelf als leraar binnen de samenwerking met collega’s?… Vooraf, maar ook onderweg nadenken over deze vragen, samen met je collega’s, biedt meer kansen op succes en vermijdt ook heel wat misverstanden die onderweg kunnen opduiken. Wij helpen jullie graag op weg.

Strategie en methode:

We lopen hiervoor een traject in je school. Je geeft het traject vorm zoals je dat zelf wil. Wil je eerder info of wat raad? Wil je dat wij eens naar jullie manier van werken luisteren, vragen stellen en kijken hoe je nog meer uit jullie teamteaching kunt halen? Willen jullie begeleiding bij het bespreken van de samenwerking en de mogelijkheden die jullie nu nog laten liggen? Willen jullie dat de begeleider even met jullie mee in de klas komt staan en achteraf met jullie bespreekt wat hij zelf ervaren heeft, wat echt goed loopt en waar nog eventuele kansen liggen? Willen jullie met de babbelkaartjes werken, maar de eerst keer liefst met een externe erbij? Willen jullie een les voorbereiden en ook uitvoeren samen met een externe? 

Bijkomende info:
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 20 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Kaart)
  • Reeks 1:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.