Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPBES0FBI210007-M8 Hoe komen we tot een schoolspeelplaats met toekomst?

De buitenruimte van een school of onderwijsinstelling heeft heel veel mogelijkheden die nu nog niet altijd ten volle benut worden. Wil je te weten komen wat de evolutie is van schoolspeelplaatsen en hoe deze deel kunnen uitmaken van het onderwijsstrategisch project? Ja ... prima ... dan is deze sessie geknipt voor jou.

Deze informatiesessie kwam tot stand door een samenwerking van deze partners:

 

Doelstellingen:

De deelnemer

  • Ondervindt dat de speelplaats een interessante buitenplek is die naast diverse speelmogelijkheden tijdens de speeltijd ook maximale leer- en ontplooiingskansen biedt.
  • maakt kennis met de inspiratiegids ‘schoolspeelplaatsen met toekomst’ waarin de mogelijkheden mbt het gedeelde gebruik en de meerwaarde voor de school en de buurt worden toegelicht
  • maakt kennis met de MOEV-infobrochure waarin een bewegingsvriendelijke speelplaats wordt toegelicht
  • maakt kennis met het aanbod/materialen van MOS die scholen ondersteunen in een vergroeningstraject
  • maakt kennis met uitgewerkte en haalbare projecten zodat hij/zij zin krijgt om aan de slag te gaan
  • krijgt inzicht in de mogelijke ondersteuning van verschillende organisaties (De Ambrassade, MOEV, Regionale landschappen, MOS) en kan (indien fysiek) in gesprek gaan met medewerkers van de verschillende organisaties
Doelgroep:

Bestuurders, preventieadviseurs, bouwadviseurs in ruime zin en directies van scholen, internaten en centra voor volwassenenonderwijs van het katholiek onderwijs in Vlaanderen.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Je maakt kennis met de uitgebreide mogelijkheden die je hebt met de buitenruimte.

  • evolutie van schoolspeelplaatsen - een integrale visie op speelplaatsen aan de hand van 10 thema's
  • hoe kan de speelplaats deel uitmaken van het onderwijsstrategisch project?
  • Hoe kan je een speelplaats met toekomst realiseren?
  • hoe haal je meer uit de buitenruimte?
  • hoe zet je een participatieproject op waarbij zowel de kinderen, het leerkrachtenteam, directie, schoolbestuur, ouders als de buurt betrokken zijn?
  • waar vind je ondersteuning; zowel financieel, inhoudelijk als projectmatig?
Strategie en methode:

Meerdere sprekers brengen je een onderwerp aan. Er wordt ruimte gemaakt voor vragen en je kunt op het einde van de sessie persoonlijk in gesprek gaan met de aanwezige experten.

Bijkomende info:

Minimum aantal deelnemers om door te laten gaan: 10

De sprekers starten de sessie op het hieronder vermelde uur. Vanaf een half uur vóór dit startuur is er onthaal voorzien.

Dit initiatief wordt Vlaanderenbreed georganiseerd voor leden van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

Sessies: 1 sessie(s)
Kwalificatie:

Dit initiatief kadert binnen onze visie op

Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 31 mei 2022 inschrijven en tot en met zondag 29 mei 2022 uitschrijven.
Bijdrage: 25,00 Euro
Lesgever: meerdere lesgevers .
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
DPCM (Inschrijven afgesloten)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 1 juni 2022 van 09:00 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.