Aanmelden




Laden…

Even geduld...

KOEPCBA0DLP220004-FR-2TM Spreken en mondelinge interactie breed evalueren tijdens de lessen Frans. Hoe begin ik eraan?

Spreekvaardigheid en mondelinge interactie evalueren tijdens de lessen is een hele opgave. En al zeker in klassen met veel leerlingen. Hoe begin je eraan? Hoe evalueer je het spreken zo breed en doelgericht mogelijk? Welke tools kun je inzetten? Hoe kun je de lestijd zo efficiënt mogelijk benutten? Je komt het te weten tijdens deze nascholing. 

Doelstellingen:
  • Je denkt na over mogelijke evaluatiecriteria.
  • Je reflecteert over de organisatorische aanpak van de evaluatie.
  • Je maakt kennis met evaluatietools om uit te proberen in de eigen klaspraktijk.
  • Je wisselt onderling praktijkervaringen uit.
  • Je werkt evaluatietools uit.
Doelgroep:
  • Leraren die Frans geven in het 5de en 6de leerjaar van het basisonderwijs 
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Deze sessie sluit aan op de navorming “Meer kansen tot echt spreken en mondelinge interactie tijdens de les Frans. Hoe begin ik eraan?”.

We bespreken een efficiënte, brede en doelgerichte aanpak voor de evaluatie van spreekvaardigheid en mondelinge interactie. We gaan na hoe we deze op een haalbare manier kunnen realiseren. Aan de hand van authentiek lesmateriaal proberen we tools (o.a. evaluatieroosters, kijkwijzers, rubrics) uit die ons hierbij kunnen ondersteunen.

Tijdens het terugkommoment wisselen we praktijkervaringen uit, werken we samen aan concrete evaluatietools en leren we van elkaar.

Strategie en methode:

Dit is een interactieve werksessie met input en een werkmoment door de nascholer. Aansluitend bij de sessie is er een opdracht: de leraren proberen het evaluatiemateriaal uit in de klas. Tijdens het terugkommoment, onder leiding van de pedagogisch begeleider, wisselen de deelnemers praktijkervaringen uit en werken ze samen ook concrete evaluatietools uit. 

Bijkomende info:

De deelnemers brengen het leer-/werkboek van de methode Frans, laptop of tablet mee. 

De werkelijke kostprijs van dit professionaliseringsinitiatief bedraagt 650 euro/sessie. Wij bieden dit initiatief aan een verminderde prijs aan, dit is mogelijk door tussenkomst van de overheid.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Voorwaarde:

De deelnemers hebben de eerste sessie “Meer kansen tot echt spreken en mondelinge interactie tijdens de les Frans. Hoe begin ik eraan?”gevolgd en/of zijn voldoende vertrouwd met de doelen van mondelinge taalvaardigheid Frans. 


Voor dit initiatief mogen maximum 25 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 600,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.