Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETXACA0PRJ220091-02 Het Forum - Wanneer en hoe draagt technologie bij aan beter leren in de klas?

Het gebruik van EdTech (educatieve technologie) vindt meer en meer zijn weg naar de onderwijspraktijk. Zowel tijdens de instructie van leraren als bij het (zelfstandig) leren van leerlingen worden allerhande digitale applicaties ingezet om het leerproces te bevorderen. Maar hoe zet je technologie in zodat het bijdraagt tot het leren van leerlingen?

Doelstellingen:
  • Je maakt kennis met een aantal belangrijke inzichten over technologie in het onderwijs vanuit de wetenschap.
  • Je leert hoe je voorkennis kan activeren met behulp van digitale tools, bijvoorbeeld door het gebruik van advance organisers.
  • Je leert hoe je woord en beeld op een effectieve manier kan inzetten in je les in presentaties, instructiefilmpjes en interactief.
  • Je leert hoe digitale tools je kunnen helpen om verspreid oefenen in te zetten tijdens je lessen.
  • Je leert bewuste keuzes maken voor het gebruik van technologie in de klas.
  • Je maakt kort kennis met een aantal digitale tools die je in je lessen kan inzetten.
Doelgroep:
  • Leidinggevenden
  • Leraren secundair onderwijs
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

We nemen je mee door een aantal belangrijke inzichten uit wetenschappelijk onderzoek over effectieve digitale didactiek, gekoppeld aan concrete voorbeelden. We baseren ons hiervoor op het boek ‘Wijze Lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek (gratis te downloaden op https://excel.thomasmore.be/wijze-lessen/) Daarna tonen we een aantal concrete voorbeelden, gekoppeld aan de bouwstenen”.

Strategie en methode:

Via een plenaire inhoudelijke sessie met tussentijdse digitale interactieve verwerkings- en reflectiemomenten worden wetenschappelijke inzichten en concrete voorbeelden besproken. Er wordt aangezet om na te denken over de eigen lespraktijk.

Bijkomende info:

Mitte Schroeven is course developer en teacher trainer bij het Expertisecentrum voor Effectief Leren (ExCEL) aan Thomas More. Ze heeft meer dan 15 jaar ervaring als leerkracht Nederlands en Engels en werkte als gedetacheerd leerkracht bij Het Archief voor Onderwijs. Haar expertise ligt voornamelijk bij digitale didactiek. Ze geeft als gastdocent les aan het postgraduaat Digitale Didactiek bij HOWEST en PXL en in de opleiding ICT-coach van CNO en bij ExCEL volgt ze onderwijsonderzoek op dat betrekking heeft op EdTech en digitale transformatie.  

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

Kan je niet digitaal aansluiten? Geen probleem. We nemen de sessie op en als ingeschreven deelnemer kan je de opname bekijken tot het einde van de week.


Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 7 november 2022 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Lesgever: Schroeven Mitte
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 8 november 2022 van 13:30 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.