Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP220196 Netwerkdag: Evaluatie, een inspiratiesessie voor leerkrachten MVT

Om aan de noden van leraren i.v.m. evaluatie tegemoet te komen, ontwierpen de begeleiders MVT voor alle vaardigheden evaluatieroosters ter inspiratie. De roosters zijn volledig afgestemd op de nieuwe leerplannen, met grote nadruk op ontwikkelingsgerichte feedback en reflectie door de leerling zelf.  

Doelstellingen:
  • Je formuleert doelgerichte communicatieve opdrachten met het communicatiemodel als leidraad.
  • Je formuleert criteria voor een kwaliteitsvolle evaluatie van de leerplandoelen.
  • Je verkent inspirerende kaders voor een kwaliteitsvolle evaluatie van de leerplandoelen.
  • Je onderzoekt de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen.
  • Je ontdekt kansen om de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen te verhogen.
  • Je ontwikkelt concrete acties om de kwaliteit van je eigen valuatie van de leerplandoelen te verhogen.
  • Je wisselt ervaringen en materialen uit met collega's.
Doelgroep:
  • Alle leerkrachten moderne vreemde talen.
  • Vakcoördinatoren Duits, Engels, Frans
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Leraren moderne vreemde talen signaleren veel vragen rond "evaluatie". Zij beschrijven daarbij de zorg van een grote werkdruk en planlast. Om aan de noden van de leraren tegemoet te komen, ontwierpen de begeleiders moderne vreemde talen voor alle vaardigheden evaluatieroosters ter inspiratie. De roosters die tijdens de eerste sessie voorgesteld worden (evaluleerroosters, conjunctieve roosters, rubrics of one en roosters voor procesevaluatie), zijn volledig afgestemd op de leerplannen feedback en reflectie door de leerling zelf .  Na    een uitgebreid plenummoment is er ook ruimte om zelf of met je collega's aan de slag te gaan met de voorgestelde roosters, toegepast op productieve en interactieve vaardigheden.  Tijdens een terugkommoment voorzien we ruimte voor uitwisseling van ervaringen en materialen en bespreken we hoe je met soortgelijke   evaluatieroosters receptieve vaardigheden kan evalueren. 

Strategie en methode:
  • Toelichting in plenum
  • Individuele reflectie
  • Samenwerking in kleine groepen
  • Samenwerking in plenum
Bijkomende info:

Graag meebrengen voor de eerste sessie: een geanonimiseerde schrijfopdracht van één van je leerlingen in viervoud.

Voor het terugkommoment (tweede dag) brengen de deelnemers enkele uitgewerkte opdrachten en roosters mee, aangevuld met enkele voorbeelden van receptieve opdrachten.

De prijs (€ 25,00 per dag) is inclusief lunch eerste sessie.

Sessies: 3 sessie(s)
Voorwaarde:

Kennis van de leerplannen van jouw vak.
Je inschrijving bevestigt de deelname aan de 2 onderstaande dagen.


Voor dit initiatief kan je tot 4 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 25,00 Euro
Lesgever: Vanden Waeyenbergh Mia
Peeters Mariella
Expeels Kim
De Waele Jan
Verheyen Christel
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
KOGEKA (Inschrijven afgesloten)
Technische Schoolstraat 52
2440 Geel (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 10 november 2022 van 09:00 tot 16:00
    • woensdag 1 maart 2023 van 14:00 tot 16:00
Sint-Baafshuis (Inschrijven afgesloten)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • donderdag 17 november 2022 van 09:00 tot 16:00
    • woensdag 15 maart 2023 van 14:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.